DIÉTA KISOKOS ÉS ÖSSZEFOGLALÓ

Válassza ki a megfelelő diétát amit követni szeretne

FEHÉRJE DIÉTA

Mi is ez?

Ahogy a diéta neve is sugallja, az étrend magas fehérje bevitelen alapul. A fehérjeforrások mellé redukált mennyiségben társulnak komplex szénhidrátforrások is. Testsúly kilogrammonként 2-3 gramm fehérje fogyasztása ajánlott. A komplex szénhidrátok emésztéséhez a szervezetnek több időre van szüksége, így az elfogyasztott tápanyag lassabban szívódik fel. Összetett szénhidrátok fogyasztásával elkerülheti a vércukorszint hirtelen megemelkedését és a hatalmas inzulinreakciót. Az étkezései között energikusabb lesz, kevésbé lesz éhes és dekoncentrált. Szénhidrát fogyasztását tartsa 1,5-3 gramm/testsúlykilogramm körül. Az egyszerű szénhidrátoktól maradjon távol. Szerkezetük egyszerűsége miatt gyorsan lebonthatóak, hamar keresztülhaladnak az emésztőrendszeren. Szervezete nem tudja egyszerre felhasználni az általuk nyújtott energiát, ezért elraktározza őket a zsírszövetekben. Kerülje a fehérliszt és a cukor fogyasztását!

KETOGÉN DIÉTA

Mi is ez?

A ciklikus ketogén diéta jelenti a legeredményesebb változatát a ketogén diétának sport és alakformálás szempontjából. Lényege a ciklikusan váltakozó ketózis és szénhidráttöltés. Ez azonban korántsem írja le a ciklikus ketogén diéta bonyolult és összetett folyamatát. A fent említett két ciklus váltja egymást, az egyik ciklust magas zsír, a célunkhoz igazított moderált fehérje és drasztikusan alacsony szénhidrát bevitel jellemzi. Jellemzően ez a ciklus 5-6 napig tart. A másik ciklusban csökken a zsírbevitel, a kiürült glikogén raktárakat visszatöltjük magas szénhidrát bevitellel, a fehérje bevitel nem változik. Jellemzően ez a ciklus 1-2 napig tart.

Étrendünk tartalmazhat: vörös húsokat (marha), halakat (lazac, hekk), zsíros sajtokat (alacsony laktóz tartalmú), MCT olajat (az organikus Coconpure kókuszolaj tökéletes választás erre a célra) olívaolajat, lenmagolajat, tökmagolajat, mogyorót (a legfinomabb fogyasztási módja kétségkívül a Myprotein mogyoróvaj, amely 100%-ban csak földimogyorót tartalmaz, így nem rontja el a diétáját a hozzáadott cukor) avokádót és alacsony szénhidrát tartalmú zöldségeket (uborka, spárga, brokkoli).

PALEOLIT DIÉTA /PALEO DIÉTA/

Mi is ez?

A paleolit diéta célja az, hogy a paleolit kori étkezést reprodukálja a mai modern viszonyok között. Számos eltérő irányzata és változata létezik, egy dolog azonban mindegyikben azonos: egyes ételek és ételcsoportok kizárásával olyan civilizációs betegségek elkerülését célozzák, amelyek összefüggésbe hozhatók az étkezéssel. Az étrend követői teljes mértékben kizárják modern korunk feldolgozott, egészségtelen élelmiszereit.

VÉRCSOPORT DIÉTA

Mi is ez?

Az elmélet támogatói szerint őseink szervezete az evolúció során úgy adaptálódott a különböző kondíciókhoz, hogy különböző vércsoportokat hozott létre a rendelkezésre álló ételek függvényében. Úgy gondolják, hogy vértípusunk determinálja azt, hogyan reagálunk a különböző tápanyagokra és tápanyagforrásokra. Számos hiteles szakember megkérdőjelezi a diéta hatékonyságát.

90 NAPOS DIÉTA

Mi is ez?

90 napon keresztül 4 ciklus váltja egymást. Fehérje nap, hüvelyesek nap, szénhidrát nap és gyümölcsnap. Ahhoz, hogy minőségi fogyást érjen el és ne veszítse el teste tónusát és feszességét adó izomzatát, szüksége van a kellő mennyiségű fehérjebevitelre, amely a szénhidrát, illetve a gyümölcsnapon nincs meg.

DUKAN DIÉTA

Mi is ez?

Az étrendet egy francia orvos fejlesztette és négy fázisból áll: tiszta fehérje szakasz, zöldség és fehérje szakasz, fehérje zöldséggel és gyümölccsel és „súlyfenntartó” szakasz. Az utolsó ciklus során nincs semmilyen megkötés, vagyis bármit ehet heti egy „tiszta fehérje nap” fenntartása mellett.

Back to top