SZABÁLYZAT AZ ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSÁRÓL
Bevezető rendelkezések
Az elállási jog gyakorlásáról szóló szabályzatot az Általános Szerződési Feltételekkel együtt, illetve azzal összhangban kell alkalmazni és értelmezni. A Myprotien fenntartja a jogot arra, hogy a jelen elállási jog gyakorlásáról szóló szabályzatot bármikor megváltoztassa. A jelen szabályzat utoljára 2012. július 2. napján került módosításra.
A Myprotein felhívja a Megrendelők figyelmét, hogy amikor amikor megkapják a termékeket, minden esetben szükséges azok állapotának megvizsgálása. Amennyiben esetlegesen nem került minden termék kiszállításra, vagy más termék került a megrendelt termék helyett kiszállításra, illetve a termékek nem az elvárt minőségben kerültek kiszállításra, kérjük Megrendelőinket, hogy haladéktalanul vegyék fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.
Mielőtt egy terméket, vagy a megrendelését visszaküldené, kérjük szintén vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, hogy a visszaküldéshez szükséges azonosító számot megkapja. A visszaküldési azonosító szám nélkül nem tudjuk garantálni Önnek, hogy a visszaküldött terméket, illetve megrendelését azonosítani tudjuk és a vételárat vissza tudjuk fizetni Önnek.
1. Általános fogyasztói jogok
A jelen szabályzatunk nem érinti a fogyasztók általános, jogszabályból eredő jogait.
Annak érdekében, hogy Felhasználóink többet megtudhassanak fogyasztói jogaikról, látogassák meg az alábbi honlapokat:
Egyesült Királyság kormányzati portálja: www.direct.gov.uk
Magyarország kormányzati portáljának jogszabálykeresője: https://kereses.magyarorszag.hu/jogszabalykereso
Európai Unió magyar nyelvű jogszabálykeresője: http://eur-lex.europa.eu/homepage.html?locale=hu
2. Elállási jog gyakorlása
Amennyiben a Megrendelő úgy dönt, hogy a megrendelt terméket nem kívánja megtartani, 14 nap áll rendelkezésére, hogy az átvett termékeket visszaküldje, illetve visszaküldési igényét a Megrendelő jelezze. A 14 napos határidő az elállási jog gyakorlására azon naptól kezdődik, mikor a termékek átvételre kerültek.
Az elállási jog gyakorlásához szükséges jelen szabályzatunk (illetve segítségére lehet GYIK rovatunk “ Mit kell tennem, hogy a megrendelésemet vissza tudjam küldeni?” részének) áttekintése.
2.1. Minden terméket használatlan állapotban, abban az eredeti, bontatlan csomagolásában kell visszaküldeni, melyben megkapta.
2.2. Amennyiben egy ruhadarab felpróbálásra kerül, illetve a megkapott termékek szemrevételezésre kerülnek, kérjük fordítson különös figyelmet arra, hogy a termék felpróbálása, illetve annak szemrevételezése során az ne károsodjon, illetve a címkézés ne kerüljön le a termékről. Felhívjuk figyelmét, hogy higiéniai okokból az alsóneműket és az arcmaszkokat nem lehet visszaküldeni.
3. A megrendelés visszaküldése
A Myprotein kéri Megrendelőit, hogy a termék(ek) visszaküldése érdekében kövesse az alábbi lépéseket:
3.1. Lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal Honlapunk üzenőközpontján keresztül, vagy telefonon a +0044 (0) 161 8131487, külföldi tarifával hívható telefonszámon (felhívjuk figyelmét, hogy ügyfélszolgálatunk az Egyesült Királyságban található, így a telefonszám felhívása magasabb költségekkel járhat).
3.2. Kérjük tájékoztassa ügyfélszolgálatunkat arról, hogy miért szeretné a termékeket visszaküldeni, melyre azért van szükség, mert ha a termék sérült, vagy hibás volt, arra ügyfélszolgálatunknak külön kell megoldást találnia.
3.3. Ügyfélszolgálatunk ezt követően egy egyedi visszaküldési azonosító számot, és a visszaküldéshez szükséges egyéb információkat (cím stb.) e-mailben megküldi Önnek.
3.4. Kérjük kövesse ügyfélszolgálatunk által e-mailben küldött információkat és a visszaküldési formanyomtatványon szereplő instrukciókat (címzés, visszaküldési azonosító szám, megrendelésszám feltüntetése).
3.5. Kérjük gondosan csomagolja be a termékeket, hogy elkerülje azok szállítás során történő sérülését.
3.6. Gondosan őrizze meg a visszaküldésről kapott postai feladóvevényét, nyugtáját, számláját, egyéb visszaküldést igazoló dokumentumát, amíg a vételár visszafizetésére (vagy új termék elküldésére nem került sor).
3.7. Amennyiben új termék elküldését kérte, s a termék nem elérhető, a vételárat visszafizetjük Önnek az azzal megegyező módon, mint ahogy a termék kifizetésre került.
3.8. Minden visszaküldött termék vonatkozásában a visszaküldéssel járó kockázat a Megrendelőt/Felhasználót terheli egészen addig, míg az vissza nem érkezik raktárunkba. Ennek érdekében javasoljuk, hogy nyomon követhető szállítási módot válasszon termékei visszaküldésére.
4. Visszaküldött termékekre vonatkozó eljárás
Minden visszaküldött termék a Myprotein raktár illetékes osztálya által ellenőrzésre kerül (Returns Department).
Amennyiben a Megrendelő a vételár visszafizetését kérte, abban az esetben a termék(ek) teljes vételárát visszafizetjük az Ön részére (beleértve a megrendelés feladásakor annak elküldésével felmerült és kifizetett szállítási költséget, illetve annak termékre eső részét is).
A Myprotein raktárba (Returns Department) visszaérkezett termékek általában 7 munkanapon belül (de legkésőbb 30 napon belül) feldolgozásra kerülnek, majd az ezt követő 3-5 munkanapon belül a Megrendelőnek az egyenlegén kell találnia a visszafizetett vételárat. A visszafizetésre a termék kifizetésével azonos módon kerül sor.
5. Hibás, illetve sérült termékért kapott új termék visszaküldése
Amennyiben egy termék hibásan, vagy sérülten került kiszállításra és ezért cserébe új termék került kiküldésre, a Megrendelőt megilleti az elállási jog a cseretermék vonatkozásában, melynek gyakorlására vonatkozó határidő azt követően veszi kezdetét, hogy a csereterméket a Megrendelő kézhez kapta.
6. Termékek visszaküldésének költsége
A Myprotein kizárólag abban az esetben fizeti vissza a termékek visszaküldésének postaköltségét (illetve annak egy meghatározott részét), ha:
6.1. nem a megrendelt termék került elküldésre, vagy
6.2. a termék hibás, vagy sérült, vagy
6.3. ha a megrendelés duplán került kézbesítésére abból adódóan, hogy az eredeti megrendelés nem került a 10. pontban meghatározott szállítási időn belül kiszállításra, és azzal összefüggésben beállt a vélelem, miszerint a termék elveszett, azonban ennek ellenére az eredeti és az ismételten elküldött rendelés is kézbesítésre került és a Megrendelő nem kívánja (ellenérték fejében) mindkét megrendelést megtartani és egy megrendelést visszaküld a Myprotein részére.
Amennyiben úgy tapasztaljuk, hogy a hibásként, vagy sérültként visszaküldött termék valójában nem hibás, vagy sérült, abban az esetben a visszaküldési díj, postaköltség nem kerül visszafizetésre. A termék visszaküldési költsége a termék állapotától függ, melyről a Megrendelőt a Myprotein értesíti, miután a termék megvizsgálásra került.
Amennyiben a termék a 14 napos elállási jog gyakorlása miatt kerül visszaküldésre (vagyis a Megrendelő nem kívánja azt megtartani, s eláll korábbi vásárlási szándékától), abban az esetben a visszaküldés postaköltségét minden esetben a Megrendelő viseli.
7. Nem a megrendelt terméket került kiszállításra
A Myprotein Megrendelőink szíves elnézést kéri, amennyiben esetlegesen nem a megrendelt termék került kiszállításra. A Myprotein biztosítja minden megrendelőjét arról, hogy ez raktárában nem általános hiba, és az esetlegesen előforduló ilyen jellegű hibákat a lehető leggyorsabban kívánja megoldani.
Erre tekintettel kérjük, hogy a megkapott termékről készítsen fotót, és lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal.
8. Sérült, vagy hibás termék került kiszállításra
A Myprotein Megrendelőinek szíves elnézését kéri, amennyiben a termék nem az elvárt állapotban érkezett meg. A probléma megoldása érdekben kérjük Megrendelőinket, hogy kövessék az alábbi lépéseket:
8.1. Kérjük legyen szíves fotót készíteni a sérült (hibás) termékről, hogy ügyfélszolgálatunk a sérülést, hibát láthassa.
8.2. Amennyiben a csomagolás is sérülten került kiszállításra, illetve kapott egy jegyzőkönyvet a szállítótól, miszerint a csomagolás korábban a szállítás során megsérült, kérjük legyen szíves arról is fotót készíteni.
8.3. Kérjük lépjen kapcsolatba ezt követően ügyfélszolgálatunkkal, és írja le pontosan, hogy mi a termék hibája, sérülése. Ha a termék csomagolása kiszakadt, a termék kiömlött stb., kérjük írja le, hogy a megmaradt terméket tudja-e használni, illetve ha igen, abból mennyit tud használni.
Elállási jogát a sérült, illetve hibás termékek vonatkozásában természetesen szintén tudja gyakorolni.
9. Hiányzó termék a megrendelésből
Szíves elnézést kérjük, amennyiben esetleg egy megrendelt terméket nem kapott meg. A probléma megoldása érdekben kérjük kövesse az alábbi lépéseket:
9.1. Kérjük győződjön meg arról, hogy a hiányzó termék nem külön csomagban került megküldésre.
9.2. Amennyiben a csomagolás sérülten került kiszállításra, illetve kapott egy jegyzőkönyvet a szállítótól, miszerint a csomagolás korábban a szállítás során megsérült, kérjük legyen szíves a sérülésről, illetve a jegyzőkönyvről fotót készíteni.
9.3. Kérjük vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, s tájékoztassa őket arról, hogy pontosan melyik terméke(ke)t nem kapta meg.
10. Hiányzó (elküldött, de nem kézbesített) megrendelés
Amennyiben nem kapta meg a megrendelését, arról – azt követően, hogy a csomag elküldését igazoló e-mailt megkapta – az alábbi határidőn belül tájékoztatnia kell minket annak érdekében, hogy a szállítóval szemben garanciális igényeinket érvényesíteni tudjuk, és egyúttal a termékeket ismét elküldhessük Önnek, illetve a vételárat visszafizethessük.
Online nyomon követhető szállítás esetén: 7-9 munkanap.
Online nyomkövetési szám nélkül elküldött megrendelés estén: 21 nap.
11. Panaszkezelés
Amennyiben a Megrendelő nem elégedett a termék visszaküldésének, kicserélésének, megjavításának módjával, vagy egyéb más panasza van, abban az esetben kérjük forduljon ügyfélszolgálatunkhoz az alábbi elérhetőségeken:
Az elállási jog gyakorlásáról szóló szabályzatot az Általános Szerződési Feltételekkel együtt, illetve azzal összhangban kell alkalmazni és értelmezni. A Myprotien fenntartja a jogot arra, hogy a jelen elállási jog gyakorlásáról szóló szabályzatot bármikor megváltoztassa. A jelen szabályzat utoljára 2012. július 2. napján került módosításra.
A Myprotein felhívja a Megrendelők figyelmét, hogy amikor amikor megkapják a termékeket, minden esetben szükséges azok állapotának megvizsgálása. Amennyiben esetlegesen nem került minden termék kiszállításra, vagy más termék került a megrendelt termék helyett kiszállításra, illetve a termékek nem az elvárt minőségben kerültek kiszállításra, kérjük Megrendelőinket, hogy haladéktalanul vegyék fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.
Mielőtt egy terméket, vagy a megrendelését visszaküldené, kérjük szintén vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, hogy a visszaküldéshez szükséges azonosító számot megkapja. A visszaküldési azonosító szám nélkül nem tudjuk garantálni Önnek, hogy a visszaküldött terméket, illetve megrendelését azonosítani tudjuk és a vételárat vissza tudjuk fizetni Önnek.
1. Általános fogyasztói jogok
A jelen szabályzatunk nem érinti a fogyasztók általános, jogszabályból eredő jogait.
Annak érdekében, hogy Felhasználóink többet megtudhassanak fogyasztói jogaikról, látogassák meg az alábbi honlapokat:
Egyesült Királyság kormányzati portálja: www.direct.gov.uk
Magyarország kormányzati portáljának jogszabálykeresője: https://kereses.magyarorszag.hu/jogszabalykereso
Európai Unió magyar nyelvű jogszabálykeresője: http://eur-lex.europa.eu/homepage.html?locale=hu
2. Elállási jog gyakorlása
Amennyiben a Megrendelő úgy dönt, hogy a megrendelt terméket nem kívánja megtartani, 14 nap áll rendelkezésére, hogy az átvett termékeket visszaküldje, illetve visszaküldési igényét a Megrendelő jelezze. A 14 napos határidő az elállási jog gyakorlására azon naptól kezdődik, mikor a termékek átvételre kerültek.
Az elállási jog gyakorlásához szükséges jelen szabályzatunk (illetve segítségére lehet GYIK rovatunk “ Mit kell tennem, hogy a megrendelésemet vissza tudjam küldeni?” részének) áttekintése.
2.1. Minden terméket használatlan állapotban, abban az eredeti, bontatlan csomagolásában kell visszaküldeni, melyben megkapta.
2.2. Amennyiben egy ruhadarab felpróbálásra kerül, illetve a megkapott termékek szemrevételezésre kerülnek, kérjük fordítson különös figyelmet arra, hogy a termék felpróbálása, illetve annak szemrevételezése során az ne károsodjon, illetve a címkézés ne kerüljön le a termékről. Felhívjuk figyelmét, hogy higiéniai okokból az alsóneműket és az arcmaszkokat nem lehet visszaküldeni.
3. A megrendelés visszaküldése
A Myprotein kéri Megrendelőit, hogy a termék(ek) visszaküldése érdekében kövesse az alábbi lépéseket:
3.1. Lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal Honlapunk üzenőközpontján keresztül, vagy telefonon a +0044 (0) 161 8131487, külföldi tarifával hívható telefonszámon (felhívjuk figyelmét, hogy ügyfélszolgálatunk az Egyesült Királyságban található, így a telefonszám felhívása magasabb költségekkel járhat).
3.2. Kérjük tájékoztassa ügyfélszolgálatunkat arról, hogy miért szeretné a termékeket visszaküldeni, melyre azért van szükség, mert ha a termék sérült, vagy hibás volt, arra ügyfélszolgálatunknak külön kell megoldást találnia.
3.3. Ügyfélszolgálatunk ezt követően egy egyedi visszaküldési azonosító számot, és a visszaküldéshez szükséges egyéb információkat (cím stb.) e-mailben megküldi Önnek.
3.4. Kérjük kövesse ügyfélszolgálatunk által e-mailben küldött információkat és a visszaküldési formanyomtatványon szereplő instrukciókat (címzés, visszaküldési azonosító szám, megrendelésszám feltüntetése).
3.5. Kérjük gondosan csomagolja be a termékeket, hogy elkerülje azok szállítás során történő sérülését.
3.6. Gondosan őrizze meg a visszaküldésről kapott postai feladóvevényét, nyugtáját, számláját, egyéb visszaküldést igazoló dokumentumát, amíg a vételár visszafizetésére (vagy új termék elküldésére nem került sor).
3.7. Amennyiben új termék elküldését kérte, s a termék nem elérhető, a vételárat visszafizetjük Önnek az azzal megegyező módon, mint ahogy a termék kifizetésre került.
3.8. Minden visszaküldött termék vonatkozásában a visszaküldéssel járó kockázat a Megrendelőt/Felhasználót terheli egészen addig, míg az vissza nem érkezik raktárunkba. Ennek érdekében javasoljuk, hogy nyomon követhető szállítási módot válasszon termékei visszaküldésére.
4. Visszaküldött termékekre vonatkozó eljárás
Minden visszaküldött termék a Myprotein raktár illetékes osztálya által ellenőrzésre kerül (Returns Department).
Amennyiben a Megrendelő a vételár visszafizetését kérte, abban az esetben a termék(ek) teljes vételárát visszafizetjük az Ön részére (beleértve a megrendelés feladásakor annak elküldésével felmerült és kifizetett szállítási költséget, illetve annak termékre eső részét is).
A Myprotein raktárba (Returns Department) visszaérkezett termékek általában 7 munkanapon belül (de legkésőbb 30 napon belül) feldolgozásra kerülnek, majd az ezt követő 3-5 munkanapon belül a Megrendelőnek az egyenlegén kell találnia a visszafizetett vételárat. A visszafizetésre a termék kifizetésével azonos módon kerül sor.
5. Hibás, illetve sérült termékért kapott új termék visszaküldése
Amennyiben egy termék hibásan, vagy sérülten került kiszállításra és ezért cserébe új termék került kiküldésre, a Megrendelőt megilleti az elállási jog a cseretermék vonatkozásában, melynek gyakorlására vonatkozó határidő azt követően veszi kezdetét, hogy a csereterméket a Megrendelő kézhez kapta.
6. Termékek visszaküldésének költsége
A Myprotein kizárólag abban az esetben fizeti vissza a termékek visszaküldésének postaköltségét (illetve annak egy meghatározott részét), ha:
6.1. nem a megrendelt termék került elküldésre, vagy
6.2. a termék hibás, vagy sérült, vagy
6.3. ha a megrendelés duplán került kézbesítésére abból adódóan, hogy az eredeti megrendelés nem került a 10. pontban meghatározott szállítási időn belül kiszállításra, és azzal összefüggésben beállt a vélelem, miszerint a termék elveszett, azonban ennek ellenére az eredeti és az ismételten elküldött rendelés is kézbesítésre került és a Megrendelő nem kívánja (ellenérték fejében) mindkét megrendelést megtartani és egy megrendelést visszaküld a Myprotein részére.
Amennyiben úgy tapasztaljuk, hogy a hibásként, vagy sérültként visszaküldött termék valójában nem hibás, vagy sérült, abban az esetben a visszaküldési díj, postaköltség nem kerül visszafizetésre. A termék visszaküldési költsége a termék állapotától függ, melyről a Megrendelőt a Myprotein értesíti, miután a termék megvizsgálásra került.
Amennyiben a termék a 14 napos elállási jog gyakorlása miatt kerül visszaküldésre (vagyis a Megrendelő nem kívánja azt megtartani, s eláll korábbi vásárlási szándékától), abban az esetben a visszaküldés postaköltségét minden esetben a Megrendelő viseli.
7. Nem a megrendelt terméket került kiszállításra
A Myprotein Megrendelőink szíves elnézést kéri, amennyiben esetlegesen nem a megrendelt termék került kiszállításra. A Myprotein biztosítja minden megrendelőjét arról, hogy ez raktárában nem általános hiba, és az esetlegesen előforduló ilyen jellegű hibákat a lehető leggyorsabban kívánja megoldani.
Erre tekintettel kérjük, hogy a megkapott termékről készítsen fotót, és lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal.
8. Sérült, vagy hibás termék került kiszállításra
A Myprotein Megrendelőinek szíves elnézését kéri, amennyiben a termék nem az elvárt állapotban érkezett meg. A probléma megoldása érdekben kérjük Megrendelőinket, hogy kövessék az alábbi lépéseket:
8.1. Kérjük legyen szíves fotót készíteni a sérült (hibás) termékről, hogy ügyfélszolgálatunk a sérülést, hibát láthassa.
8.2. Amennyiben a csomagolás is sérülten került kiszállításra, illetve kapott egy jegyzőkönyvet a szállítótól, miszerint a csomagolás korábban a szállítás során megsérült, kérjük legyen szíves arról is fotót készíteni.
8.3. Kérjük lépjen kapcsolatba ezt követően ügyfélszolgálatunkkal, és írja le pontosan, hogy mi a termék hibája, sérülése. Ha a termék csomagolása kiszakadt, a termék kiömlött stb., kérjük írja le, hogy a megmaradt terméket tudja-e használni, illetve ha igen, abból mennyit tud használni.
Elállási jogát a sérült, illetve hibás termékek vonatkozásában természetesen szintén tudja gyakorolni.
9. Hiányzó termék a megrendelésből
Szíves elnézést kérjük, amennyiben esetleg egy megrendelt terméket nem kapott meg. A probléma megoldása érdekben kérjük kövesse az alábbi lépéseket:
9.1. Kérjük győződjön meg arról, hogy a hiányzó termék nem külön csomagban került megküldésre.
9.2. Amennyiben a csomagolás sérülten került kiszállításra, illetve kapott egy jegyzőkönyvet a szállítótól, miszerint a csomagolás korábban a szállítás során megsérült, kérjük legyen szíves a sérülésről, illetve a jegyzőkönyvről fotót készíteni.
9.3. Kérjük vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, s tájékoztassa őket arról, hogy pontosan melyik terméke(ke)t nem kapta meg.
10. Hiányzó (elküldött, de nem kézbesített) megrendelés
Amennyiben nem kapta meg a megrendelését, arról – azt követően, hogy a csomag elküldését igazoló e-mailt megkapta – az alábbi határidőn belül tájékoztatnia kell minket annak érdekében, hogy a szállítóval szemben garanciális igényeinket érvényesíteni tudjuk, és egyúttal a termékeket ismét elküldhessük Önnek, illetve a vételárat visszafizethessük.
Online nyomon követhető szállítás esetén: 7-9 munkanap.
Online nyomkövetési szám nélkül elküldött megrendelés estén: 21 nap.
11. Panaszkezelés
Amennyiben a Megrendelő nem elégedett a termék visszaküldésének, kicserélésének, megjavításának módjával, vagy egyéb más panasza van, abban az esetben kérjük forduljon ügyfélszolgálatunkhoz az alábbi elérhetőségeken:
- Írjon e-mailt Honlapunk üzenőközpontján keresztül, profiljába bejelentkezve
- Postai úton az alábbi címen: Customer Service Department, Myprotein, Meridian House, Gadbrook Way, Gadbrook Park, Rudheath, Northwich, Cheshire, UK, CW9 7RA;
- Telefonon a külföldi (emelt díjas) tarifával hívható telefonszámunkon: + (00)44 (0) 161 8131487 (ügyfélszolgálatunk az Egyesült Királyságban van);
- illetve amennyiben nem rendelkezik online felhasználói fiókkal, küldjön e-mailt a feedback@myprotein.com e-mail címre.