0
Kosár

Jelenleg nincsenek termékek a kosarában

Edzés

6 ok, hogy elkezdj kerékpározni | Az olimpikon Bryan Steellel

Olvasási idő: 5 perc

Lehet, hogy éppen most vettél egy kerékpárt, és halvány lila gőzöd sincs, hogy minden nap tekerj-e, vagy a garázs hátsó részébe állítsd egy örökkévalóságra. Szerencsére, épp most futottál bele néhány igazán jó okba, hogy leporold a nyerget, felölts valami technikai ruházatot, és belefogj a pedálozásba.

Sose volt még ilyen könnyű egy jó biciklire szert tenni, de sokan mégis küzdünk azzal, hogy felpattanjunk, általános karbantartást végezzünk, és ami még fontosabb, küzdünk a motivációval. Az olimpiai és világbajnoki érmes Bryan Steel edző lett, és nagyon is képben van a pálya és országút küzdelmeivel és megpróbáltatásaival, de emellett hihetetlen módon ismeri a kerékpározás megannyi előnyét is.

Bryan maga nem volt kimondottan sportos gyerek. Akkor ült nyeregre, mikor testvére rákapott a kerékpározásra, és apja vett neki egy biciklit. Sokunkhoz hasonlóan, akik más sportok esetén koordináció-hiánnyal rendelkezünk, Bryan talált egy sportot, ahol saját ütemében haladhat, és amiben történetesen hihetetlenül jó.

Manapság másoknak segít, hogy érmet nyerjenek, hogy megbirkózzanak a sporttal és a kerékpározással önmagában. Kerékpározók támogatására vezet programokat, nem csupán sportos környezetben, hanem vállalati kerékpáros klubok támogatásával és kerékpáros tévhitek leleplezésével is foglalkozik. Kattints “Kapcsolódj be!” angol nyelvű oldalára, és ismerj meg több tippet, tanácsot és edzéstervet, hogy nekivághass a kerékpározásnak!

Ha még mindig nem kapott el a vágy, hogy otthagyd az autót, és biciklire pattanj, íme, hat kerékpározással járó előny, amiről nem szeretnél lemaradni.

kerékpározás 6 előnye

1. Hihetetlen egészségügyi előnyökkel jár

Tanulmányok kimutatták, hogy jelentősen javul a kardiovaszkuláris edzettség, ha egyszerűen csak kerékpárral jár az ember dolgozni.1 Valójában az, ha busz helyett biciklire pattanunk, nagyszerű megoldást jelent arra, hogy „nincs időnk edzeni”, mert az edzést nem tudjuk a sűrű munkabeosztásunkba beilleszteni.

Az általános egészségen túl erősödni fog még a törzsizmod és alsótested ereje. A törzsizomzat erősítése létfontosságú a kerékpározás közbeni felsőtest-stabilitáshoz, emellett dolgoznak a lábak is persze… hmm, a lábmunka, ami csak jót jelenthet azoknak a combizmoknak.

 

2. Bárki képes rá

Bryan biciklik iránti szeretete úgy kezdődött, hogy talált egy sportot, amiben jó volt. A következőt mondta: „Ez egy olyan sport, ami közben eloszlik a súly. Lehetsz igencsak túlsúlyos, és mégis kerékpározhatsz. Alacsony intenzitású sportról lévén szó, nagyon jó azok számára, akik magas intenzitású sportokból (pl. amerikai foci, football) állnak talpra. Még ha továbbra is magas intenzitású sportot űzöl, jó megoldást jelent, hogy mint alacsony intenzitású sporttal egyensúlyt teremts.”

 

3. Győzd le a forgalmat és spórolj ezáltal!

Amennyiben forgalmas, beépített területen laksz, lehet, hogy hosszabb idő autóval vagy busszal eljutni bárhová. Bryan szerint: „Gyakran gyorsabban odaérek kerékpárral valahova. Valamint jó érzés az autóknál gyorsabban menni.”

Ha aggódsz amiatt, hogy lakott területen kerékpározz, elmondhatjuk, hogy tanulmányok szerint átlagosan lényegesen több előnyt jelentett a közlekedési módon változtatók számára a kerékpározás, mint annak a rizikója, hogy továbbra is autóval közlekednek. 2

kerékpározás 6 előnye

4. Jó a bolygónak

A British Cycling megbízásából készített jelentés szerint, ha a lakosság utazásainak csupán 10% -át autóról kerékpárra váltja, csökkentenék a levegőszennyezést, és 400 produktív életévet takarítanának meg. 3

A kerékpározás az autóvezetéshez képest az útterület egyharmadát szabadon hagyja, ami csökkenti a közúti forgalmi torlódásokat. 3 Mi a rosszabb annál, mint naponta a forgalomban ülni?

 

5. Szerezz kerékpáros barátokat!

Bryan így nyilatkozott: „A kerékpározás egy remek társas sport! Ez az egyetlen sport, amit ismerek, ami közben órák hosszan mély beszélgetésbe merülhetsz, mindezt útközben. ”

Azt az elképzelést elengedheted, hogy órákig önmagadban vagy az úton, ugyanis rengeteg kerékpáros klub működik a Magyarországon is férfiak és nők számára. „Nem törvényszerű már, hogy egy csapat macsó férfi, aki 32 km/h-val teker, elvegye a kedvedet” – mondja Bryan. „Vannak csapatok, amik minden tempót és embertípust képviselnek – részben ezzel is foglalkozom. Arra ösztönzöm az embereket, hogy menjenek, és találják meg a számukra megfelelő csoportot.”

Kerékpáros kávézók az Egyesült Királyság egészében – de már Magyarországon is sok helyen megjelentek, ahol megállhatsz egy sütemény, kávé erejéig, vagy hogy egy kicsit az új csoportról fecsegj… Mi más ösztönzőre van még szükség az induláshoz?

kerékpározás 6 előnye6. Javít mentális közérzeteden

A bizonyítékok azt mutatják, hogy a mérsékelt edzésterv javítja a hangulatot, és kedvező hatással lehet a depressziós és szorongásos zavarok megelőzése és kezelése során. 4 Miközben több kutatásra van szükség a témával kapcsolatban, senki sem tagadhatja a tekerést követő endorfin löketet.

Bryan azt mondja: „Úgy vélem, a kerékpározás nagyszerű alkalom a gondolkodásra. Az időt a munkahelyi problémák megoldására használom. Az általam edzett és tanácsolt üzletemberek és üzletasszonyok gyakran szintén azt állítják, hogy segít nekik a stresszel kapcsolatban.

 

További aggályaid vannak, hogy belekezdj? Bryan segít.

„Az emberek egyik legnagyobb félelme, hogy veszélyes” – mondja Bryan. „Amit én részben csinálok, az az, hogy segítek az embereknek biztonságban érezni magukat, és azáltal, hogy tudják, mit csinálnak, valóban biztonságban lesznek.” Minden évben több kerékpárút épül, és több száz láthatósági eszközt gyártanak, így ne engedd, hogy a többi közlekedő elvegye a kedved!  Tervezd meg az útvonalat, légy magabiztos és biztonságban!

„Edzésterveink szobabiciklikre is vonatkoznak, ha nem tudsz kimenni az utakra” – mondja Bryan. Szóval, ne érezd úgy, hogy csak utakra vagy korlátozva! Végül is, Bryan pályakerékpározáson nyerte az érmét.

Bryan úgy véli, hogy „Sokan önbizalomhiányban szenvednek, és én leginkább ezen akarok változtatni.” Azt mondja: „Biztosíthatom, hogy az első alkalom, amikor gumit kell cserélned, az szakadó esőben lesz. Így inkább ismerd meg saját otthonodban a kerékpárodat! Az első kerékcserédet a nappalidban hajtsd végre!”

6 ok, hogy belevágj a kerékpározásba

Tanulság

Első számú biciklis szabály: Ne hagyd, hogy megfélemlítsen egy nagyobb darab fémdarab (vagy karbon, ha puccosabb vagy), és csak indulj el! Olyan sok előnye van a saját egészségedre és boldogságodra nézve, valamint a bolygónak is jót tesz. Hogyan is tudnád visszautasítani a pedálozásban rejlő erőt?!


1 Oja, P., Titze, S., Bauman, A., de Geus, B., Krenn, P., Reger‐Nash, B., & Kohlberger, T. (2011). Health benefits of cycling: a systematic review. Scandinavian journal of medicine & science in sports, 21(4), 496-509.

2 De Hartog, J. J., Boogaard, H., Nijland, H., & Hoek, G. (2010). Do the health benefits of cycling outweigh the risks?. Environmental health perspectives, 118(8), 1109-1116.

3 Aldred, R. (2014). Benefits of investing in cycling.

4 Peluso, M. A. M., & Andrade, L. H. S. G. D. (2005). Physical activity and mental health: the association between exercise and moodClinics60(1), 61-70.

Nincs bejegyzés címke



Evangeline Howarth

Evangeline Howarth

Író és szakértő

Evangeline fiatal kora óta versenyszerűen sportolt. RYA minősített vitorlás oktatóként tisztában van vele, hogy mennyire fontos a megfelelő táplálkozás az extrém és állóképességi sportokban, mivel a Team GBR csapatában és az egyetemi első számú csapat edzőjeként és kapitányaként szerzett tapasztalatot.

Szabadidejében Evangeline szeret futni, különösen maratonokat. Hétvégén vízi sportokat űzve vagy a hegyekben túrázva találod. Kedvenc estéit HIIT edzésekkel vagy guggolásokkal tölti az edzőteremben, mielőtt összedobna egy jó fűszeres ételt, egy tonna zöldséggel - yum!

Evie tapasztalatairól itt tudhatsz meg többet.


Rejtélyes akció! 0-35% kedvezmény mindenre* Vásárlás