Edzés

Az otthoni edzés 5 előnye — Nézzük a jó oldalát!

Fordította: Kelemen József

Mivel minden konditerem egy bizonyos ideig bezárt, sokunk most otthon edz. Lehet, hogy te nem, ill. előfordulhat, hogy épp szünetet tartasz, annak érdekében, hogy regenerálódj vagy éppen azt gondolod, nem éri meg eszköz nélkül edzeni.

Mielőtt még feladnád, íme, néhány jó ok, miért folytasd az edzéseket otthon. Persze a konditerem nagyszerű, de ha nincs egy otthon felépített edzőtermed, akkor is fenn tudod tartani a fejlődésed.

Számos előnye van az otthoni edzésnek, és a nehézségek idején a pozitív gondolkodás kulcsfontosságú, tehát íme, 5 előny, amit otthoni edzés nyújthat.

1. Rávesz arra, hogy megváltoztasd a rutinod

edzés rutin

Új fajta inger, új fejlődést rejt.

Az otthonodban ragadás teljesen meg fogja változtatni a napi rutinod, nem csak az edzőterembe járást. Az edzésterved megváltoztatása, új fejlődést hozhat olyan területeken, amikre eddig sosem koncentráltál.

Rengeteg fitneszhez köthető fejlődést érhetsz el, úgy, hogy egyszer sem nyúlsz súlyokhoz. A szorításod erősítésével, kardió edzéssel, nyújtásokkal és a saját testsúlyos gyakorlatokkal, ez egy nagy esély, hogy jelentős fejlődést érj el. Kihasználhatod ezt az időt, hogy beleugorj új edzéstervekbe, és új képességekre tegyél szert.

Kezdj jógázni, és a tested úgy fog hajlani és életre kelni, mint még soha. Talán a kardióra vagy calisthenicsre kell jobban összpontosítanod, ami szintén előnyös az általános fittségedre nézve.  Az izmokat a megszokottnál eltérően fogod használni, más izmokat más intenzitással fogsz most edzeni. Ez így sokkal érdekesebb és rengeteg új trükköt tanulhatsz, amit felhasználhatsz, mikor újra belépsz majd a konditerembe. Kézenállásban fekvőtámasz? Megcsinálod, haver!

2. Sosem fogod elfelejteni a fülhallgatókat

edzéshez zene

Konyha? Pipa. Fürdés? Pipa. Ruhák, víz, ital, kiegészítők, kávé, edzés előtti, edzés utáni? Pipa.

Otthon vagy, mindenhez hozzáférsz, amihez kell, viszont ugyanezekhez a dolgokhoz a konditeremben nem ilyen egyszerű hozzáférni. Lehet, elfelejted a gurtnit, vagy elfogy a vized, viszont itthon ezek nem fognak zavarni. Csak besétálsz a konyhába, és megnyitod a csapot. Ha egy fehérjeszeletet akarsz enni vagy egy shake-et inni, megteheted.

Az otthoni edzéstervben van egy szabadságérzés. Talán ez a legjobb része. Ha két sorozat között készíthetsz szendvicset, az megváltoztatja a kapcsolatod az edzéssel.

3. Időt és energiát spórolsz

edzéshez idő

Ruhát cserélni, vezetni vagy gyalogolni, öltözőszekrénybe zárni a cuccaid, és ugyanezeket megcsinálni kifelé menet is. Edzőterembe menni időt vesz igénybe.

Ez lehet a legjobb dolog az otthoni edzésben: már eleve ott vagy. Elkezdhetsz egyből edzeni, és mivel otthon vagy, azt viselsz, amit akarsz. Akár nem is kell átöltöznöd (habár ha megizzadsz, akkor azt ajánljuk öltözz át).

Nem kell sorbán állnod, és várnod az eszközökre, padra vagy a súlytartókra. Neked megvan az edzésterved, amit követsz, nincs kérdés, nincs probléma. Még a hálószobád sem kell elhagynod, szóval ez gyorsabb és kényelmesebb.

Amennyiben nem akarsz időt spórolni, akkor az edzést olyan hosszúra nyújtod, amennyire csak akarod. Akár 5+ perc szünetet is tarthatsz sorozatok között, és senki sem fog megkérni, hogy menj el a guggolóállványtól.

4. Tisztább otthon

higiénia edzés közben

Nos, ez a házadtól függ, de azt tudjuk, hogy az izzadság és szag a padok nagy részét beteríti, azáltal, hogy koszos kezek fogdossák ugyanazokat a felszereléseket egész nap. Ez normális és nem olyan dolog, ami miatt alaphelyzetben aggódni kellene – főleg, ha edzés előtt és után kezet mosol – de jó érzés azt tudni, hogy ha otthon edzel, ott tisztaság van.

Ott vagy a fürdő mellett. Olyan tiszta maradhatsz, amennyire csak akarsz, tudva azt, hogy nem terjesztesz semmilyen bacit.

5. Az irányítás 100%-ig a kezedben van

otthoni edzés előnye

A zene, az edzésterv, az eszközök, amiket használsz, az idő, amennyit elvesz az edzés, minden 100%-ig az irányításod alatt áll. Az otthoni edzésed a tiéd. Felhúzhatsz heavy metalra, fejhallgató nélkül, és annyit nyögsz, amennyit akarsz.

Ez egy nagyszerű esély, hogy néhány körülményes gyakorlatot is kipróbálj, amit publikusan nem szeretnél végezni. Ha vannak kézisúlyzók, csinálj cipelést, anélkül, hogy bárkinek az útjába állnál vagy csinálj alkarbehúzást és jumping jacket, bíráló tekintetek nélkül. Anyukád zumba videója? Semmi akadálya!

Olyan otthoni edzéstervet csinálsz, amit csak akarsz, annyi ideig, ameddig csak akarod, akkora zajt csaphatsz, amennyit csak akarsz. Tényleg, miért nem edzel kint?

Ez a szabadság aztán tényleg a legjobb érzés!

Útravaló

Az otthoni edzés nagyszerű lehet. Legfőképpen, ha egy olyan lehetőségként tekintünk rá, amivel új dolgokat tanulhatunk, és új edzésterveket próbálhatunk ki. Az előnyökre kell tekintenünk, és bármi történjék, erősebbé válsz, szóval ne hagyd abba, és használd ki a lehető legjobb edzésterveket!

 



Evangeline Howarth

Evangeline Howarth

Író és szakértő

Evangeline fiatal kora óta versenyszerűen sportolt. RYA minősített vitorlás oktatóként tisztában van vele, hogy mennyire fontos a megfelelő táplálkozás az extrém és állóképességi sportokban, mivel a Team GBR csapatában és az egyetemi első számú csapat edzőjeként és kapitányaként szerzett tapasztalatot.

Szabadidejében Evangeline szeret futni, különösen maratonokat. Hétvégén vízi sportokat űzve vagy a hegyekben túrázva találod. Kedvenc estéit HIIT edzésekkel vagy guggolásokkal tölti az edzőteremben, mielőtt összedobna egy jó fűszeres ételt, egy tonna zöldséggel - yum!

Evie tapasztalatairól itt tudhatsz meg többet.


Ne maradjon le legújabb akcióinkról! Klikk Vásárlás