Ugrás a fő tartalomra
Edzés

4 nyugtató légzőgyakorlat stressz ellen

4 nyugtató légzőgyakorlat stressz ellen
Emily Wilcock
Író és szakértő4 hónap Ago
Emily Wilcock profiljának megtekintése
Nagyon ritka alkalom, amikor gyors megoldást tudunk találni egy mentális problémára, de rájönni arra, hogy hogyan tudjuk megfelelően kezelni, akármennyire is legyen kicsi a probléma, a jólétünk kulcsfontosságú feltétele. Majdnem mindenki érez szorongást élete valamely szakaszán. A légzőgyakorlat az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy kezelni tudjuk a szorongás tüneteit. Ha stresszesnek és túlterheltek érzed magad, egy pár perces légzésszabályozás segíthet kordában tartani a dolgokat. A legjobb dolog az, hogy rendkívül egyszerű, kevés időt vesz igénybe és semmilyen eszközre nincsen hozzá szükséged. Próbáld ki a 4 légzőgyakorlat egyikét!

Légzőgyakorlat stressz ellen

Gyakran túlterheltnek érzed magad? Ez a pár légzőgyakorlat stressz ellen kiváló orvosság lehet!

Légzés csukott szájjal

  • 2 másodpercen keresztül lélegezz be az orrodon át.
  • Tartsd bent a levegőt 1 másodpercig.
  • Csukott szájjal lélegez ki 4-6 másodpercen keresztül.

Box légzés

  • 4 másodpercen át lélegezz be.
  • Tartsd bent a levegőt 4 másodpercig.
  • Fújd ki a levegőt 4 másodpercen keresztül.
  • Tartsd 4 másodpercig.
  • Ismételd meg a ciklust.
Légzőgyakorlat

4-7-8 technika

  • Mélyen szívd be a levegőt 4 másodpercen keresztül.
  • Tartsd bent a levegőt 7 másodpercig.
  • Lassan lélegezz ki 8 másodpercen át.
  • Ismételd meg a sorrendet.

Váltott orrlyukú légzés

  • Zárd be a jobb orrlyukad a hüvelykujjad segítségével és lélegezz be a bal orrlyukon keresztül 4 másodpercen át.
  • Zárd be a bal orrlyukad is az egyik ujjad segítségével és tartsd bent a lélegzeted rövid ideig.
  • Nyisd ki a jobb orrlyukad és fújd ki a levegőt 6 másodpercig.
  • Szívd be a levegőt a jobb orrlyukon át 4 másodpercig.
  • Zárd be a jobb orrlyukad és kis ideig tartsd bent a levegőt.
  • Nyisd ki a bal orrlyukad és fújd ki a levegőt 6 másodpercig.
  • Ismételd meg a folyamatot 1 vagy 2 alkalommal.

Összefoglalás

Ezek az egyszerű légzés technikák nagyon hasznosak lehetnek a mentális jólléted fenntartásában. Következő alkalommal, ha kicsit túlterhelve érzed magad szakíts pár percet egy légzőgyakorlat bármelyikére, hogy könnyebben visszanyerd nyugalmad.Fordította: Gordán Bori
Emily Wilcock
Író és szakértő
Emily Wilcock profiljának megtekintése
Emily a Birminghami Egyetemen tanul üzleti menedzsment-marketing szakon, jelenleg a gyakornoki évét tölti. Mind az írás, mind a fitnesz iránt érdeklődik, ezért örül, hogy most a kettőt kombinálhatja. Szeret időt tölteni a barátaival, az edzőteremben és azon kívül is.
myprotein