0
Kosár

Jelenleg nincsenek termékek a kosarában

Kiegészítők

Itt az idő, hogy megújítsd edzés előtti toleranciádat? Elmagyarázzuk, mi is az a ciklikus koffein

A koffein egy erőteljes kiegészítő, mely kirobbanó energialöketet ad edzésed során, és közismert, hogy növeli az állóképességet, az elvégzett ismétlések számát, az erőt, valamint segíti a regenerálódást.1,2,3,4

De amennyiben úgy gondolod, hogy szükséged van egy extra energialöketre, hogy egy következő szintre fejleszd edzésedet, akkor lehet, hogy itt az idő, hogy az edzés előtti kiegészítők terén nagyobb sebességre kapcsolj. Bár nagy a kísértés, hogy egyszerűen csak növeld az adagolókanálnyi mennyiségeket, fontos először is, hogy mindig ragaszkodj az ajánlott adagoláshoz, másodszor pedig van egy megoldás, melynek segítségével újraindíthatod a koffein toleranciádat. Itt jön a képbe a ciklikus koffein fogyasztás.

Edzés előtti kiegészítők

Edzés előtti kiegészítők & teljesítmény

Az edzés előtti kiegészítők segíthetnek abban, hogy keményebben és hosszabb ideig tudj teljesíteni, így megkönnyítik az alakformálást vagy, hogy atletikus teljesítményed elérje a csúcsot. A legtöbb edzés előtti kiegészítő koffeint tartalmaz, ami bizonyítottan növeli az ergogenikus előnyöket, így löketet adva a gyakorlatok során az állóképességnek, extra ismétléseknek, az erőgyarapodásnak, valamint az izmok regenerálódásának. 1,2,3,4

Koffein tolerancia & ciklikusság

A koffein egy adrenalinlöketet vált ki, ez az izmok összehúzódását okozó, harcra vagy menekülésre késztető válaszreakció, melynek köszönhetően készen állunk a cselekvésre. Túlzott fogyasztás mellett az adrenalint termelő mirigyek kezdenek kiégni és kifáradni, továbbá számos változás történik a központi idegrendszerben, melyek tompítják a test szokásos válaszreakcióját.

Hogy megőrizd kedvenc edzés előtti terméked hőn áhított stimuláló hatásait, sportszakértők széles körben és egyhangúlag ajánlják a ciklikus koffeinbevitelt, hogy megújítsd toleranciádat.5 A ciklus egy rövid időtartamot jelöl, mely során felhagysz a koffein fogyasztásával. Ez rendszerint kb. 2 hetet jelent, mely kutatások szerint elég idő ahhoz, hogy csökkenjen toleranciád, és újra érezd majd a koffein hatását.

THE Pump

Felejtsd el a koffeint! Itt a THE Pump, ami pontosan azt teszi, amit tennie kell, és mindezt hozzáaadott koffein nélkül. Kapszulás és por formában is kapható koffeinmentes edzés előtti kiegészítő, mely számos, optimális adagolású aktív összetevőt tartalmaz, hogy segítsen a fáradtság leküzdésében, elősegítse a véráramlást és oxigénszállítást, és csúcsra juttassa teljesítményed úgy, mint még soha ezelőtt. 6,7

A tetőpontja ennek az edzés előtti formulának a szabadalmaztatott VASO6, mely klinikailag bizonyítottan növeli a véráramlást.7 Ez segíti az oxigénszállítást a testben, hogy az izmaid megkapják a legszükségesebbet. Valójában a kutatások azt mutatják, hogy míg 7g arginin csupán 5%-ban eredményez értágulást, addig 300mg VASO6 akár 50%-ban is ilyen eredménnyel jár.8,9 Amennyiben esténként edzel, és szeretnéd mégis koffein nélkül a legtöbbet kihozni edzésedből, akkor a THE Pump segítségével a VASO6-ra van szükséged!

THE pump

C-vitamint is hozzáadtunk, ami segíthet a fáradtság legyőzésében, valamint tartalmaz tovább vasat is tiamint, mely az ér-és szívrendszert támogatja.6, 10,11 Az az igazság, hogy mindezek által egy csúcs szuper edzés előtt állsz!

Te magad választhatod ki továbbá, hogy hogyan is szeretnéd fogyasztani. Vízzel elkeverve kortyolgathatsz a narancs-mangó vagy a frissítő savanyú cukorkás ízű italból. De amennyiben éppen úton vagy, vegyél be egész egyszerűen egy kapszulát, és készülj fel így a kemény edzésre!

Edzés előtt koffeinmentesen

Ha nem szeretnél kimaradni az edzés előtti termékek előnyeiből, a Caffeine-Free Pre-Workout termékünk tökéletes társad lesz a koffein körforgás idején, valamint lehet, hogy jó választás egy késő esti edzés idején is, hogy biztosan jól tudj utána aludni. A Caffeine-Free Pre-Workout citrullin-malátot, béta-alanint és arginin alfa-ketoglutarátot (röviden AAKG) tartalmaz, melyek bizonyítottan kirobbanó löketet adnak az izom erejét növelve, valamint elősegítik az aerobikus állóképességet és csökkentik az izomfáradtságot.12,13,14,15,16

koffeinmentes edzés előtti shake

Hogyan alkalmazd a ciklikus koffein módszerét?

  • Egyszerűen hagyj fel a koffein fogyasztással 14 napig, hogy csökkentsd koffein toleranciádat! Annak érdekében, hogy az ergogenikus hatásokat megőrizd, fogyaszd a THE Pump vagy a Caffeine-Free Pre-Workout termékünket a szokásos edzés előtti shake-ed helyett! Ezt az időszakot követően koffein toleranciád nagy valószínűséggel drasztikusan csökkenni fog.
  • Szükség szerint ismételd meg, hogy egy edzés előtti shake által nyújtható összes teljesítményre gyakorolt jó hatását megtapasztald!

Tanulság

Az edzés előtti kiegészítők felpörgethetik teljesítményedet oly módon, hogy egészen a személyes legjobb teljesítményedig juttatnak el és lehetőséget biztosítanak, hogy keményebben és hosszabb ideig eddz. Ha úgy érzed, hogy edzésedhez jól jönne egy extra energialöket, ne csupán növeld az adagolást, hiszen itt az idő, hogy fontolóra vedd a ciklikus koffeinfogyasztást!

 

Cikkeink kizárólag információs és tanulási célokra szabad felhasználni, és nem vehetőek orvosi tanácsnak. Ha kétségei vannak konzultáljon egészségügyi szakemberrel, mielőtt étrend-kiegészítőket használna, vagy jelentős változásokat vezetne be étkezési szokásaiban.


1. Carr AJ, Gore CJ, Dawson B. Induced alkalosis and caffeine supplementation: effects on 2,000-m rowing performanceInt J Sport Nutr Exerc Metab. (2011)

2. Glaister M, et al. Caffeine supplementation and multiple sprint running performanceMed Sci Sports Exerc. (2008)

3. Ganio MS, et al. Effect of ambient temperature on caffeine ergogenicity during endurance exerciseEur J Appl Physiol. (2011)

4. Loureiro, Laís Monteiro Rodrigues, Caio Eduardo Gonçalves Reis, and Teresa Helena Macedo da Costa. Effects of Coffee Components on Muscle Glycogen Recovery: A Systematic ReviewInternational journal of sport nutrition and exercise metabolism.(2018)

5. Patel, K. (2018). Do I need to caffeine cycle?.Available: https://examine.com/nutrition/do-i-need-to-cycle-caffeine/

6. EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA). (2010). Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to vitamin C and reduction of tiredness and fatigue (ID 139, 2622), contribution to normal psychological functions (ID 140), regeneration of the reduced form of vitamin E (ID 202), contribution to normal energy‐yielding metabolism (ID 2334, 3196), maintenance of the normal function of the immune system (ID 4321) and protection of DNA, proteins and lipids from oxidative damage (ID 3331) pursuant to Article 13 (1) of Regulation (EC) No 1924 …. EFSA Journal8(10), 1815.

7. Kim, J. A., Formoso, G., Li, Y., Potenza, M. A., Marasciulo, F. L., Montagnani, M., & Quon, M. J. (2007). Epigallocatechin gallate, a green tea polyphenol, mediates NO-dependent vasodilation using signaling pathways in vascular endothelium requiring reactive oxygen species and Fyn.Journal of Biological Chemistry282(18), 13736-13745.

8. SCHLAICH, M. P., JACOBI, J., Stefan, J. O. H. N., DELLES, C., FLEISCHMANN, I., & SCHMIEDER, R. E. (2000). Is l-arginine infusion an adequate tool to assess endothelium-dependent vasodilation of the human renal vasculature?Clinical Science99(4), 293-302.

9. Fitzpatrick, D. F. (2004). S. Patent No. 6,706,756. Washington, DC: U.S. Patent and Trademark Office.

10. DiNicolantonio, J. J., Liu, J., & O’Keefe, J. H. (2018). Thiamine and cardiovascular disease: a literature reviewProgress in cardiovascular diseases61(1), 27-32.

11. EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA). (2014). Scientific Opinion on the substantiation of a health claim related to iron and contribution to normal formation of haemoglobin and red blood cells pursuant to Article 14 of Regulation (EC) No 1924/2006EFSA Journal12(1), 3515.

12. Sureda A, et al. L-citrulline-malate influence over branched chain amino acid utilization during exerciseEur J Appl Physiol. (2010)

13. Baguet A, et al. Important role of muscle carnosine in rowing performanceJ Appl Physiol. (2010)

14. Sweeney KM, et al. The effect of beta-alanine supplementation on power performance during repeated sprint activityJ Strength Cond Res. (2010)

15. Sale C, et al. Effect of β-alanine plus sodium bicarbonate on high-intensity cycling capacity. Med Sci Sports Exerc. (2011)

16. Bailey, Stephen J., Paul G. Winyard, Anni Vanhatalo, Jamie R. Blackwell, Fred J. DiMenna, Daryl P. Wilkerson, and Andrew M. Jones. Acute L-arginine supplementation reduces the O2 cost of moderate-intensity exercise and enhances high-intensity exercise tolerance. Journal of Applied Physiology109, no. 5 (2010): 1394-1403.



Jennifer Blow

Jennifer Blow

Író és szakértő

Jennifer Blow egy UKVRN Regisztrált Dietetikus munkatárs – ami az Egyesült Királyság illetékes és szakképzett táplálkozási szakembereit tömörítő nyilvántartás. Bachelor’s of Science diplomát szerzett Táplálkozástudományokból és Msc diplomát Táplálkozás kutatásból, jelenleg pedig sporttáplálék-kiegészítők használatára specializálódott, amelyeket bizonyítékokon alapuló kutatásokkal támaszt alá.

Jennifer-t számos jelentős online publikációban idézték már dietetikusként, mint a Vogue, Elle, és a Grazia, mindezt a táplálkozástudományi területen szerzett tapasztalataiért az edzés és az egészséges életmód összefüggésében.

Tapasztalata kiterjed az Országos Egészségügyi Szolgálattal (NHS) végzett étkezési beavatkozásokon végzett kísérletektől, az omega-3 zsírsav kiegészítés, illetve a gyors-ételek egészségre gyakorolt hatásának specifikus tudományos kutatására, ami prezentált is a Táplálkozástudományi Társaság éves konferenciáján. Jennifer folyamatosan részt vesz szakmai továbbképzésekben, hogy gyakorlati tudása a legmagasabb szinten maradhasson. Tudj meg többet Jennifer tapasztalatairól itt.

Szabadidejében szeret túrázni és kerékpározni, posztjaiban pedig láthatod, hogy szereti bebizonyítani, hogy az egészséges étkezés nem élettartó éhséget jelent.


Ne maradjon le legújabb akcióinkról! Vásárlás