Ugrás a fő tartalomra
Kiegészítők

Kreatin edzés előtt vagy után?

Kreatin edzés előtt vagy után?
MyproteinHU
Író és szakértő3 hónap Ago
MyproteinHU profiljának megtekintése

Benned is felmerült már a kérdés, a kreatin edzés előtt vagy után hasznosabb a szervezeted számára? Cikkünk segít megoldani ezt a problémát és megadja a választ, ráadásul ahhoz is hozzájárulunk, hogy blogunk olvasójaként különleges kedvezménnyel juthass hozzá ehhez a táplálékkiegészítőhöz! Kreatin listaoldalunk minden termékét 35% kedvezménnyel vásárolhatod meg a KREATINBLOG kód használatával.

Mi az a kreatin?

Elsőként érdemes röviden tisztázni a fogalmat: a kreatin egy olyan vegyület, amely megtalálható különböző élelmiszerekben, mint például a marhahús, a sertéshús, vagy a halak, de a szervezetünkben is termelődik a májban, a vesékben és a hasnyálmirigyben.

A testünk napi szinten az izmokban tárolt kreatin 1-2 százalékát bontja le. Annak, hogy ezt szervezetünk pótolni is tudja, két módja lehetséges: a vegyület előállítása a rendelkezésre álló aminosavakból, vagy a táplálékból (húsokból, halakból) való kinyerése.

A testünkben a kreatin a foszfagénnel egyesülve alkotja a foszfokreatint (PCr). Az intenzív, robbanékonyságot igénylő mozgások során, mint például a nagy súllyal történő guggolás, vagy a rövid sprintek, a szervezetünk kreatint használ fel az ATP előállításához, hogy fedezhesse az energiaigényünket. Ebből következik, hogy képességünk, hogy jól teljesítsünk a magas intenzitású edzéseken, nagyban függ attól, hogy az izmaink megfelelő mennyiségű ATP-hez jutnak-e. A PCr ezért rendkívül fontos a teljesítményünk szempontjából, hiszen segítséget nyújt a testünknek az energiakifejtés folyamatában elengedhetetlen ATP előállításában, így tovább leszünk képesek intenzíven edzeni.

A szervezetünk a PCr-t üzemanyagként is használja a súlyzós edzéshez vagy sprinthez hasonló mozgásformák gyakorlása során: ha mindent megteszünk azért, hogy felturbózzuk a testünk PCr-raktárait, akkor nagyobb eséllyel fogjuk tudni elvégezni az utolsó, extra nehéz ismétléseket is.

Továbbgondolva a kérdést, levonhatjuk a következtetést, miszerint a kreatin növeli a fizikai teljesítményt a rövid, sorozatos, nagy intenzitású mozgás során.

Kreatin edzés előtt vagy után?

Kreatin edzés előtt vagy után - mikor szedjük?

Már mindent tudsz a téma kapcsán, csak az a kérdés maradt benned, a kreatin edzés előtt vagy után hasznosabb a szervezeted számára? Máris itt a válasz: ebben a kérdésben korlátozott mennyiségű tudományos bizonyíték áll rendelkezésre1, így a tudomány mai állása szerint a kreatin edzés előtt vagy után is hasznos lehet a szervezeted számára, a lényeg sokkal inkább az, hogy légy konzisztens a fogyasztása kapcsán!

Üzenet

Kreatin edzés előtt vs. után? Már nem kell gondolkodnod, ha ezt a kérdést hallod, így csak az maradt hátra, hogy kiválaszd a számodra tökéletes terméket listaoldalunkról - és ne feledd a KREATINBLOG kedvezménykódot sem, hiszen ki tudna ellenállni a 35% kedvezménynek?

Cikkeink kizárólag információs és tanulási célokra szabad felhasználni, és nem vehetőek orvosi tanácsnak. Ha kétségei vannak konzultáljon egészségügyi szakemberrel, mielőtt étrend-kiegészítőket használna, vagy jelentős változásokat vezetne be étkezési szokásaiban.

1: Timing of Creatine Supplementation around Exercise: A Real Concern? – PMC (nih.gov)

MyproteinHU
Író és szakértő
MyproteinHU profiljának megtekintése
myprotein