0
Kosár

Jelenleg nincsenek termékek a kosarában

Kiegészítők

Mi az a Bedtime Extreme?

Bedtime Extreme

A Myprotein Bedtime Extreme egy éjszakai használatra megalkotott, magas fehérjetartalmú táplálékkiegészítő. A továbbfejlesztett, különböző emésztési időtartammal rendelkező fehérjékkel a fokozatos felszívódás hosszabb időszakok –mint az alvás- ideje alatt is biztosított. Csak azért mert vége a napnak, a fejlődésnek nem kell megállnia!

Sokszor hallottuk már, hogy az izom akkor nő, amikor pihen. Ugyan a növekedéshez szükséges stimulációt az edzéssel idézzük elő, azonban az azt követő pihenéssel nyitunk utat a fejlődéshez. Ebben az időszakban a szervezet átáll egyfajta építkező üzemmódba, amikor igyekszik helyreállítani az izomszövetben keletkezett mikrosérüléseket. Nem csak az izmokat, de a központi idegrendszert is éri stresszhatás, amikor magas intenzitású edzést végzünk. Ahhoz, hogy a neuromuszkuláris regenerációnak eleget tegyünk, legfőképpen alvást, de minőségi tápanyagbevitelt és hidratációt kell biztosítanunk a szervezet számára. (Halson, 2008).

Miért jó 5 komponensű fehérje komplex?

A súlyzós edzés aktiválják az ún. mTOR-t, mely szükségszerű a fehérjeszintézis megindításához. Hogy ezt milyen szinten tudjuk kihasználni, nagymértékben befolyásolja a testünket érő – legyen szó edzés vagy akár versenydrukk okozta- stressz vagy annak rendelkezésére bocsájtott aminosavak mennyisége (megfelelő táplálkozás). Amíg az utóbbi elegendő mennyiségben tud a vérbe kerülni, addig a vér aminosav-szintje pozitív nitrogén egyensúlyt, ami végső soron anabolikus állapotot idéz elő. A legtöbb sportoló folyamatosan, magas minőségű fehérjékkel látja el szervezetét a nap folyamán, amellyel egyfajta állandó aminosaváramlást tartanak fent. Csakhogy, a különböző forrásból bevitt fehérjék, különböző emésztési idővel rendelkeznek, így korántsem biztos, hogy a megfelelő időben kerülnek felhasználásra.

Egy kutatás kimutatta, hogy egy tejsavó fehérje ital elfogyasztása 3-4 órán keresztül volt hatással a fehérjeszintézisre, mielőtt visszaállt volna az eredeti szintre (Paul, 2009). Továbbá választ adott arra is, hogy ennek a szintnek a változása nagyobb mértékű volt a kazein fehérjével szemben (a tejsavó javára), és mindkettő magasabb szintet mutatott, mint a tojásfehérje. A különböző fehérjék kombinálása, egymással együttműködve terjesztik ki a vérben áramló aminosavak jelenlétének időtartamát. Ez arra az esetre kínál tökéletes megoldást, amikor nincs lehetőség fehérje bevitelére.

Egy 2012-es tanulmány eredményeként megállapították, hogy egy kazein fehérjeturmix lefekvés előtt, edzésnapon lényegesen magasabb aminosavkoncentrációt mutatott a vérben a 7.5 órás alvás során, mint más fehérjeforrás fogyasztása esetén (Res et al., 2012). A Bedtime Extreme, kihasználva a tejsavó fehérje gyors és nagymértékű felszívódását, a kazein fehérje egyenletes és a tojásfehérje lassú emészthetőségét, a lehető leghatékonyabb tápanyagáramlást biztosítja, amíg a tested új erőre kap a pihentető alvás közben, hogy újult erővel érkezhess a következő edzésedre. Az infúziószerű, szüntelen aminosavellátással elkerülhető az az állapot, amikor nagyobb a nitrogén veszteség, mint a felvétel. A negatív nitrogénegyensúlyt katabolikus, izomzatot lebontó folyamatok jellemzik.

Amíg a fehérje többletbevitele létfontosságú az anabolikus állapot fenntartásához, pozitív nitrogénegyensúlyhoz, hogy az izomzat regenerálódjon és az izom növekedni tudjon, addig a fehérjeellátás időzítése is meghatározó szerepet tölt be a fehérjeszintézis kielégítésének mértékében (Paul, 2009). Egy tejsavó fehérjeturmix edzés előtt vagy után történő elfogyasztása, a fehérjeszintézist bizonyítottan magasabb fokra emeli, mintha nem alkalmaznánk a táplálékkiegészítőt (Schoenfeld et al., 2017).

Tegyük fel, hogy sikerül 8 órát aludnunk, akkor az 5. órától kezdve fog negatív irányba billenni a nitrogénegyensúly, persze ez is csak akkor történik így, ha pontosan elalvás előtt fogyasztjuk el az utolsó étkezésünket. Ez gyakorlatban inkább úgy néz ki, hogy 7 órakor eszünk utoljára, majd reggel 7 órakor fogunk reggelizni legközelebb. Tehát 7 órán keresztül nemhogy a fehérjeszintézis szintje nem mozdult pozitív irányba, de számos katabolikus folyamat dolgozhatott ez idő alatt, vagyis 7(!) órán keresztül.

A Bedtime Extreme magas fehérjetartalma és alacsony cukortartalma egy robbanásszerű növekedési hormontermelést fog eredményezni. Ezt a hormont főként éjszaka bocsátja ki a szervezetünk, hogy az igénybe vett izmaink megújulhassanak, és hogy fiatalságunkat megőrizhessük. A növekedési hormon az egyik leganabolikusabb, tehát izomnövelés szempontjából is az egyik legfontosabb hormon. Gyakran emlegetik az élet elixírjeként is, hiszen azon kívül, hogy őrzi a bőrünk, a csontjaink és ízületeink fiatalságát és rugalmasságát a sérült szöveteket is gyógyítja, illetve megújítja. Nem elhanyagolható tény az sem, hogy ez a hormon az egyetlen, mely lehetővé teszi az izomtömeg növelését és a testzsírunk tényleges csökkentését egyidejűleg. Sok kísérlet rámutatott arra, hogy az izomfehérje-szintézis, az esszenciális aminosavak szintjének nagymértékű emelkedésének hatására stimulálódik, ezért tökéletes megoldás a Bedtime Extreme fogyasztása lefekvés előtt.

Ez a magas fehérje-, de alacsony cukortartalmú étkezés a nap zárásaként lerövidíti az elalvástól számított kb. 45 percet, amikor is elérjük a legmélyebb alvás szakaszát. Ez a szakasz a legpihentetőbb, ilyenkor tevékenykedik a növekedési hormon és ilyenkor regenerálódik a testünk.

Remélhetőleg már most sikerült meggyőzni a Bedtime Extreme hatékonyságáról, de még nincs vége. Az összetevők listájában megtalálható a glutamin, melyről tudjuk, hogy erős antikatabolikus hatással bír és éppen ez az, amely egy hosszabb tápanyagmentes időszak esetén fellép. Ilyen például pont az éjszaka is. Az egész éjjel folyamatosan tápláló Bedtime Extreme biztosra megy, hogy ne csak aludj, de pihenj is!

Ha többet akarsz megtudni a glutamin táplálékiegészítőkről, akkor megtalálod őket a Myprotein Blogon!

Azoknak ajánljuk a Myprotein Bedtime Extreme-t, akik az intenzív edzéseikbe ölt energiát és időt szeretnék eredmény formájában viszontlátni, és hogy a következő edzésen se kelljen a kimerültség miatt visszavenni a tempóból. A tekintélyt parancsoló 43 grammos fehérjetartalom drámaian növeli meg a napi fehérjebevitelt, mely nem csak mennyiségben, de funkcióját tekintve is egyedülálló. A Bedtime Extreme-t fogyasztva, nem csak álmodni fogsz a fejlődésről, de valóra is válik.

Cikkeink kizárólag információs és tanulási célokra szabad felhasználni, és nem vehetőek orvosi tanácsnak. Ha kétségei vannak konzultáljon egészségügyi szakemberrel, mielőtt étrend-kiegészítőket használna, vagy jelentős változásokat vezetne be étkezési szokásaiban.


Halson, S. (2008). Nutrition, sleep and recovery. Eu J Sp Sci. 8 (2). 119-126.
Paul, G. (2009). The rationale for consuming protein blends in sports nutrition. J Am Coll Nutr. 28. 464-472.
Res, P. et al. (2012). Protein Ingestion before Sleep Improves Postexercise Overnight Recovery. Medicine and science in sports and exercise. 44 (8). 1560-1569.
Shoenfeld, B., Aragon et al., et al. (2017). Pre- versus post-exercise protein intake has similar effects on muscular adaptations. PeerJ. 3 (5).



Fazekas Dániel

Fazekas Dániel

Cikkíró, táplálkozási és életmód tanácsadó, junior testépítő

A nevem Fazekas Dániel, Budapesten születtem. Életem legnagyobb részét a testépítés és az ahhoz tartozó egészséges életmód teszi ki. 15 éves koromban határoztam el magam, hogy változtatni fogok, mind az életvitelemen, mind a megjelenésemen. Eleinte a saját testsúlyos, későbbiekben a súlyzós edzés fortélyait sajátítottam el. Az évek során számos diétát követtem, legyen az versenyfelkészülés idején, vagy tömegnövelés érdekében alkalmazott. 5 év folyamatos ismeretszerzés, tanulás és edzésmúlt után úgy döntöttem ideje megmérettetni magam másokkal is. IFBB Junior Testépítő és Fitness Magyar Kupán, a második helyért járó ezüst érmet vihettem haza klasszikus testépítés kategóriában. Immár 6 évnyi, folyamatosan bővülő tudásommal szeretnék segíteni azokon, akik egészségesebb, fittebb életre vágynak.