0
Kosár

Jelenleg nincsenek termékek a kosarában

Kiegészítők

Természetes zsírégetők, amelyek valóban hatásosak

Fordította: Rózsa Zoltán

Sokan rendelkezünk némi súlyfelesleggel, amelytől szívesen megszabadulnánk. Az ellenállásos és kardió edzések nagy mértékben hozzájárulhatnak a sikeres súlyvesztéshez. Egy egészséges, megfelelően megtervezett étrend és jól kiválasztott természetes étrend-kiegészítők jelenthetik az extra löketet kívánt testalkatod eléréséhez. Alábbi cikkünk hasznos tippeket és tanácsokat tartalmaz arról, hogyan válhatnak előnyödre a természetes zsírégetők.

Melyek a természetes zsírégetők?

A természetes zsírégetők olyan élelmiszerekben is előforduló anyagok, amelyek hozzájárulnak a zsírsejtek lebontásához és a test hőtermeléséhez, fenntartásához.1 Némely természetes zsírégető fokozza a test metabolizmusát, míg mások az élelmiszerek felszívódására és megemésztésére gyakorolnak hatást. Az alábbiakban megismerheted a leghatékonyabb zsírégetőket, hogy könnyebben megtalálhasd a saját céljaid eléréséhez legalkalmasabb készítményt.

zsírégető készítmények

Hogyan segítik a zsírvesztést a zsírégető készítmények?

A zsírégetők több eltérő módon járulhatnak hozzá súlyvesztésed támogatásához. Ezen zsírvesztést támogató hatások egyike a test barna zsírszövet arányának emelése. Az emberi test két típusú zsírszövettel rendelkezik, fehér zsírszövettel (vagy más néven sárga zsírszövet) és barna zsírszövettel. A túlzott kalóriabevitel következtében jön létre a fehér zsírszövet.1 Ez a típusú zsír növeli a további súlygyarapodás esélyét.

Legmagasabb koncentrációban az újszülött gyermekekben található barna zsírszövet, és általában a kor előrehaladtával csökken a mennyisége az emberi szervezetben. A barna zsír segít a testhőmérséklet kontrollálásában és egyéb fontos fiziológiai funkciókat is ellát.1 Olyan „aktív szövetként” érdemes a barna zsírra tekinteni, amely az össz kalória szükségletet növeli, és termogenikus tulajdonsága miatt részt vesz a testhőmérséklet fenntartásában. A nagyobb arányú barna zsírszövet több kalória felhasználáshoz vezet, és így hozzájárulhat a testsúlycsökkentéshez.1 Bizonyos zsírégető készítmények fokozhatják ezt a hatást.

A testzsír csökkentés jelenti a testkompozíció-átalakítás leghatékonyabb módját. Nem csupán metabolizmusod fokozza, de a túlsúly következtében kialakuló krónikus betegségek esélyei is csökkennek, ha testzsírod csökkented és száraz izomtömeged növeled.

Összefoglalás: A természetes zsírégetők javíthatják a barna és a fehér zsírszövetek arányát. A nagyobb arányban jelenlévő barna zsír hozzájárulhat az energia szükségleted növeléséhez és a súlyvesztésedhez.

Természetes zsírégető készítmények előnyei

Természetes zsírégető étrend-kiegészítők használatával hozzájárulhatsz diétás étrended és intenzív edzéseid sikereihez. A táplálék-kiegészítők használatával zsírvesztés közben is megóvhatod tested a jelentős száraz izomtömeg vesztéstől. Az alábbi természetes zsírégetők segíthetnek abban, hogy megszabadulj azoktól a makacs zsírszövetektől, amik hátráltatnak a vágyott fizikum elérésében.

természetes zsírégetők

A legjobb zsírégetők, amelyek valóban hatásosak

Számos termék kecsegtet a zsírégetés támogatásának ígéretével. Az alábbiakban felsorolt kiegészítők természetesek és kutatásokkal igazolt hatásukban is bízhatsz. Szinte naponta értesülhetsz új, forradalmi diétás étrend-kiegészítőkről, amelyek gyakran hangzatos ígéretekkel próbálják meg még csábítóbbá tenni használatukat. Az alábbi négy természetes zsírégető azonban hosszú évek óta segíti a fogyni vágyókat és kutatások tucatja igazolja hatékonyságuk és biztonságos mivoltuk:

  • Zöld tea
  • Koffein
  • B6 és B12 vitamin
  • Fehérje

Zöld tea

A zöld tea olyan természetes zsírégető, amely pozitív hatásait számos eltérő kultúrában felismerték, és használata több száz éves múltra tekint vissza.  A teában található zsírégető komponens neve katekin, amely hozzájárul a zsírégetéshez, és fogyasztását követően emelkedik az energiafelhasználás mind edzés alatt, mind pedig pihenés közben.2

A katekin leginkább említésre méltó előnye, hogy fokozza a zsírszövetek energiaforrásként történő felhasználását.2 Csökkentheti az étvágyat és energikusabbá tehet, így a zöld tea igazán kedvező lehet azok számára, akik fogyni kívánnak. A zöld tea koffein tartalmának köszönhetően további zsírégetést támogató hatásokkal is rendelkezik.

Koffein

Sokak számára a koffein tartalmú italok nélkül elképzelhetetlen a reggeli ébredés, azonban a koffein további súlyvesztést támogató és metabolizmust fokozó előnyökkel is szolgálhat. A zsírvesztés érdekében az energiafelhasználás növelése és a bevitt energia egyidejű csökkentése egyaránt fontos lehet. A koffein mindkettőben segítségünkre lehet.3 Stimuláns hatásának köszönhetően hozzájárulhat az étvágy csökkentéséhez, és fokozhatja a zsírszövetek lebontását.3 Olyan élelmiszerekben, mint a csokoládé, kávé és tea természetesen előfordul a koffein. Továbbá, sok energia ital, edzés előtti készítmény és egyéb feldolgozott élelmiszer is tartalmaz koffeint. Mivel mindenki másképp reagál a koffeinre, tartsd számon a nap folyamán elfogyasztott koffein mennyiségét, ne lépd túl az ajánlott mennyiséget!

B6 és B12 vitamin

A B-komplex vitaminok kiemelkedően fontos szerepet játszanak az emberi szervezetben. A B6 és B12-vitaminok elengedhetetlenül fontosak az anyagcsere folyamatok egészséges működéséhez. A B6 vitamin, vagy más néven piridoxin, olyan élelmiszerekben található meg, mint a csicseriborsó, a marhahús, a tonhal, a lazac, a csirke, a burgonya és a banán.4 A megfelelő B6-vitamin fogyasztás hozzájárul az anyagcsere egészséges működéséhez, a megfelelő agyi funkciókhoz és az immunrendszer egészségének megőrzéséhez. A vágyott testkompozíció eléréséhez elengedhetetlen az anyagcsere megfelelő működése.

A B12-vitamin egy olyan esszenciális mikrotápanyag, amelyet étkezésünk által kell biztosítani szervezetünk számára. Szinte kizárólag állati eredetű forrásban található meg, és a tápanyag felszívódása sem minden esetben tökéletes, így a B12-vitamin hiányosság igen gyakori.5 A B12-vitamin deficit következtében gyakran lép fel vérszegénység (anémia). Idősebb korú személyek, vegetáriánusok és vegánok étrendjének kiegészítése B12-vitaminnal csökkenheti a vérszegénység kialakulásának esélyét.5 Amennyiben étrended nem biztosít elegendő mennyiségű B12-vitamint szervezeted számára, táplálékkiegészítőkkel fokozhatod anyagcseréd és általános egészséged.

Fehérje

A fehérje egy esszenciális makrotápanyag, amelyet napi rendszerességgel fogyasztunk, és hozzájárulhat a zsírégetéshez. Testkompozíciód megváltoztatásához érdemes lehet fehérjebeviteled megemelni és kalóriafogyasztásod csökkenteni. A megnövelt fehérjebevitel segíthet abban, hogy tested megőrizze száraz izomtömegét, és a zsírszöveteket nagyobb mértékben használja energiaforrásként.6

Összefoglalás: Az olyan természetes zsírégetést segítő kiegészítők, mint a zöld tea, a koffein, a B-komplex vitaminok és a fehérje jó választást jelenthetnek, ha fogyni kívánsz. Segíthetik súlyvesztésed a felhasznált energiamennyiség növelésével, fokozhatják anyagcseréd, és energialöketet adhatnak a fárasztó napokon.

Konklúzió

Habár több száz zsírégetést támogató termék áll rendelkezésedre, az olyan természetes kiegészítők, mint a zöld tea, a koffein, a fehérje, valamint a B12 és B6-vitamin igazán hatékony támogatást nyújtanak sportcéljaid eléréséhez. A testkompozíció átalakítására gyakorolt hatásuk jól dokumentált, és sok kísérlet által alátámasztott. Kitartó, konzisztens és kemény edzéssel, egy megfelelően megtervezett étrenddel és gondosan kiválasztott étrend-kiegészítőkkel semmi sem állhat közéd és álom fizikumod elérése közé.

 

Cikkeink kizárólag információs és tanulási célokra szabad felhasználni, és nem vehetőek orvosi tanácsnak. Ha kétségei vannak konzultáljon egészségügyi szakemberrel, mielőtt étrend-kiegészítőket használna, vagy jelentős változásokat vezetne be étkezési szokásaiban.


  1. Cypess, A. M., Lehman, S., Williams, G., Tal, I., Rodman, D., Goldfine, A. B., … & Kolodny, G. M. (2009). Identification and importance of brown adipose tissue in adult humans. New England Journal of Medicine, 360(15), 1509-1517.
  2. Tokimitsu, I., & Meguro, S. (2017). 15 Anti-obesity Effects of Green Tea Catechins. Health Benefits of Green Tea: An Evidence-based Approach, 134.
  3. Harpaz, E., Tamir, S., Weinstein, A., & Weinstein, Y. (2017). The effect of caffeine on energy balance. Journal of basic and clinical physiology and pharmacology28(1), 1-10.
  4. Office of Dietary Supplements. (2016, February 17). National Institutes of Health Office of Dietary Supplements – Vitamin B6. Retrieved from https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminB6-Consumer/
  5. Office of Dietary Supplements. (2018, November 29). National Institutes of Health Office of Dietary Supplements – Vitamin B6. Retrieved from https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminB12-HealthProfessional/
  6. Dong, J. Y., Zhang, Z. L., Wang, P. Y., & Qin, L. Q. (2013). Effects of high-protein diets on body weight, glycaemic control, blood lipids and blood pressure in type 2 diabetes: meta-analysis of randomised controlled trials. British Journal of Nutrition110(5), 781-789.

Nincs bejegyzés címke



Claire Muszalski

Claire Muszalski

Regisztrált dietetikus

Claire a Táplálkozási és Dietetikai Akadémián végzett regisztrált dietetikus, valamint igazolt egészségügyi és wellness edzőként is végzett a Nemzetközi Egészségügyi és Wellness Coaching Konzorciumon. A Pittsburghi Egyetemen a BSc diplomáját biológia szakon, MSc diplomáját pedig klinikai dietetikus szakon szerezte.

Ételekről és fitneszről való beszélgetés és írás Claire fő jellemvonása, mivel szeret tapasztalataival másoknak egészségügyi és wellness céljaik elérésében segíteni.

Claire továbbá tanúsítvánnyal rendelkező beltéri kerékpáros oktató, és szereti a szellemi és fizikai lendületet, amit a rendszeres futásokból és jógaórákból merít. Amikor épp nem a fitnesszel van elfoglalva, szülővárosi sportcsapatainak szurkol Pittsburgh-ben, vagy családjával a konyhában főz.

Claire tapasztalatáról itt tudhatsz meg többet.


Ne maradjon le legújabb akcióinkról! Vásárlás