Kiegészítők

Top 5 vitamin nőknek

Fordította: Révai Zsófia

Általánosságban véve a nők és a férfiak hasonló tápanyagigénnyel rendelkeznek, ami a szénhidrátokat, zsírokat és a fehérjét illeti. Azonban a hormonok közötti különbségek, illetve a női szervezetben ciklikusan végbemenő folyamatok miatt a két nem szükségletei erősen eltérnek a mikrotápanyagok terén.

Ez máris eléggé bonyolultnak tűnik, igaz? Ne aggódj, hiszen Katie Brown, a táplálkozástudomány szakértője és egyben a Myprotein senior termékfejlesztője máris segít – a “Táplálkozási Szakértő Elárulja” sorozat mostani részében minden ezzel kapcsolatos tévhitet eloszlat!

Katie kifejezetten a Myvitamins termékeken dolgozik, így igazán otthon van a témában, mégis milyen vitaminokat érdemes beszereznünk. Most megmutatjuk, mi Katie szerint a top 5 termék, aminek ott kell lennie minden nő polcán!

Top 5 vitamin nőknek

B12-vitamin

A B12-vitamin a Katie által elsőként ajánlott termék, hiszen a szervezet ezt nem képes előállítani. Katie szerint ez a mikrotápanyag különösen fontos, ha vegetáriánus vagy vegán étrendet követsz, hiszen a B12 főleg állati eredetű forrásokból vihető be a szervezetbe, mint például a tej, tojás, hús vagy éppen a hal.

A B12 elősegíti a vörösvérsejt-képződést (amely az oxigénszállításban a főszerepet játssza). Ha a szervezetedben hiány lép fel ebből a vitaminból, gyengének és fáradtnak érezheted magad. Sőt, ez az állapot vérszegénységhez is vezethet, amikor az oxigént szállító vörösvérsejtek száma kevesebb a normálisnál.

A B12 az idegrendszer számára is nagyon hasznos tápanyag, így az érzelmeink alakulásában is szerepet játszhat. Abban is segíthet, hogy pozitívabb legyél a mindennapokban, ha úgy éreznéd, hogy ezzel kapcsolatban nehézségekbe ütközöl.

Vas és folsav

Nagyobb mennyiségű vas többek között a húsban, tofuban és a zöld leveles zöldségekben található. De a napi ajánlott 18mg bevitele nem egyszerű feladat, ha csak ételekből szeretnéd fedezni!

Katie szerint éppen úgy, mint a B12, a vas is „elengedhetetlen a vörösvérsejtek képződéséhez és a vérben zajló oxigénszállítási folyamatok során”.  Ez a nők számára kiemelten fontos, hiszen a menstruáció során sok vért és sok vasat is vesztenek. A vashiányos állapot szintén hasonló tüneteket okoz, mint a B12 esetében: szédülést, fáradtságot tapasztalhatsz. Olyan gyengének érzed magad… nagyon gyengének. Így egy vaspótlásért felelős készítmény megadhatja neked azt az energialöketet, amire szükséged van!

A vas&folsav készítményünk hatalmas előnye, hogy hozzáadott C-vitamint is tartalmaz, ami elősegíti a vas felszívódását.

Active Women

Az Active Women a legalapvetőbb és legsokoldalúbb táplálékkiegészítőnk. 18 vitamin és ásványi anyag egyedülálló keverékét tartalmazza, „neked terveztük, hogy a legjobb formádban lehess minden nap”.

Katie elsőként a C-vitamint emeli ki a legalapvetőbb vitaminként, hiszen támogatja az immunrendszert, a pszichés folyamatokat és a fáradtság megelőzésében is szerepet játszik. A termékben kalcium is van, a csontjaid jó állapotának megőrzéséhez. Tartalmaz még biotint, ami a haj, bőr és körmök épségéért és szépségéért felel, illetve krómot, ami a makrotápanyagok anyagcseréjében játszik fontos szerepet.

És tovább is folytathatnánk a listát: a koenzim Q10 (CoQ10) a szervezet enzimműködését támogatja, a lutein elengedhetetlen a szem egészségének megőrzéséhez, az amiláz pedig az emésztési folyamatok során nélkülözhetetlen.

Biotin

Katie szerint sokan a hajhullást tipikusan olyan problémának tartják, ami a férfiakat érinti, ez azonban nincs így: a becslések szerint „a nők 50%-a tapasztal élete során jelentős hajhullást”. Ekkor válik igazán fontossá a biotin!

A biotin a B-komplex család tagja és haj-bőr-köröm vitaminok igazi nagyágyúja. Ez nem is csoda, hiszen nagyon fontos szerepet játszik abban, hogy mind a körmöd, mind a bőröd és a hajad ne csak egészségesnek tűnjön, de valóban az is legyen!

Vízben oldódó vitaminról van szó, ami azt jelenti, hogy gyorsan áthalad a testeden. Így a táplálékkiegészítővel történő rendszeres utánpótlás a legjobb módja annak, hogy kicsit felturbózd a biotin-szinted!

Hialuronsav

A bőrápolás szerelmesei valószínűleg már kívül-belül ismerik a hialuronsavat és annak erejét – a fakó bőrt is képes élettel telivé és ragyogóvá varázsolni.

A hialuronsav egy „ a bőrben, kötőszövetekben, ízületekben és izmokban természetesen előforduló, nedvességmegkötő tulajdonsággal bíró molekula”. Azonban az idő múlásával a szervezetünk hialuronsav szintje egyre csökken, így utánpótlás szükséges ahhoz, hogy fenntartsuk a korábbi állapotot és pont úgy ragyogjunk, mint eddig!

Összefoglalás

Míg a mikronutriensek terén mindenkinek nagyjából azonosak az igényei, a nőknek feltétlenül érdemes bizonyos extra táplálékkiegészítőket is beépíteni a napi rutinjukba, a két nem közötti élettani különbségek miatt.  Bármi is legyen a célod: fizikai vagy mentális egészség, esetleg az energiaszintedet szeretnéd kicsit felturbózni, ez az 5 termék biztos, hogy hatékony segítséget nyújt majd!

Tetszett a cikk? Olvasd el ezeket is:

A multivitamin nem mindig szükséges

Kiegészítők

A multivitamin nem mindig szükséges

Legújabb videójában Richie Kirwan táplálkozási szakértő és PhD kutató a multivitamin kapcsán árul el pár titkot. Ismerd meg a tényeket, és dönts!

2022-03-28 14:59:01Emily Wilcock

Mik azok a probiotikumok? | Előnyök, típusok, tanácsok

Kiegészítők

Mik azok a probiotikumok? | Előnyök, típusok, tanácsok

A probiotikumok élő mikroorganizmusok (például baktériumok és élesztők), amelyek a belünkben élnek, és támogatják az emésztésünket, immunrendszerünket.

2021-10-13 20:45:38Claire Muszalski

Cikkeink kizárólag információs és tanulási célokra szabad felhasználni, és nem vehetőek orvosi tanácsnak. Ha kétségei vannak konzultáljon egészségügyi szakemberrel, mielőtt étrend-kiegészítőket használna, vagy jelentős változásokat vezetne be étkezési szokásaiban.



Monica Green

Monica Green

Író és szakértő

Originally from South London, Monica graduated from the University of Leeds with a degree in Philosophy. After discovering a love for the gym whilst studying, Monica was drawn to weight training which helped her hugely through stressful times as a student. From writing for a popular student site, Monica developed her skills as an author, writing trending feature pieces regularly. She is thrilled to be able to combine her love for writing with her passion for the gym. In her spare time Monica loves to cook, try out new restaurants with friends and explore new walking trails.


Ne hagyja ki akcióinkat | Klikk Vásárlás