Táplálkozás

A legjobb tippek a másnaposságra

Egy jó kis este hátránya, a következő reggel. Sok elintéznivalód lenne, de úgy érzed magad, mintha átment volna rajtad egy kamion. Mit kell tennie egy diáknak? Mutatunk pár trükköt a rettegett másnaposság kezelésére és megelőzésére.

Tipp #1: Víz

Amikor készülődsz arra, hogy elmenj szórakozni, készíts oda magadnak egy nagy üveg vizet az ágyad mellé, hogy elérhető legyen számodra, mire hazaértsz. Egy sima üveg jó, de a MyProtein Gallon Hydrator Flakon még jobb. Igyál belőle egy nagyot, amikor hazaérsz, hogy megadd a lehetőséget a testednek arra, hogy kitérjen a szenvedés elől. Amikor felébredsz az is jól fog esni, hogy megihatod a melletted levő maradék vizet.

A tudomány: Az alkohol tulajdonsága, hogy csökkenti a szervezet vízegyensúlyát, emellett gyengének érzed magad, ami miatt szörnyű fejfájás gyötörhet, ha az agyad körüli víz mennyiségét is csökkenti. Minél több vízzel látod el a szervezetedet, annál kevesebb káros hatása lesz az alkoholnak a szervezet vízegyensúlyára.

Tipp #2: Elektrolitok

Ha egy nagyon kemény estéd volt, a véred esszenciális elektrolitokat veszít. Ettől elég rosszul érezheted magad, azért mielőbb pótolnod kell az elektrolitokat, hogy enyhíts a tüneteiden. Szerencsére számos sportitalban megtalálhatók, ugyanúgy a kókuszvízben is vagy táplálék-kiegészítőkben és egyéb kiszáradást csökkentő gyógyszerekben, mint például a Dioralyte.

A tudomány: Egészségünk számára kulcsfontosságú elektrolitok, a nátrium, kálium, magnézium, kalcium, klorid, hidrogén-foszfát és hidrogén-karbonát. Az alkohol arra kényszeríti a szervezetet, hogy sokkal intenzívebben használja fel ezeket az elektrolitokat, mint normál esetben. Feltöltésük segíteni fog a szervezetnek abban, hogy azokat a méreganyagokat átalakítsa és kiűzze, amelyek az alkohol fogyasztása miatt kerültek szervezetünkbe.

Tipp #3: Gyömbér

A friss gyömbért sok ezer éven keresztül a hányinger orvoslására használták. Ezek a gyökerek olyan hatóanyagokat tartalmaznak, melyek nyugtatják a gyomrot. Szerencsére a gyömbér sokáig eláll, így a tanévkezdéskor bevásárolhatsz nagy mennyiségben, ha sok átmulatott éjszakát látsz magad előtt.

Másnapossági „orvosságot” készíthetsz, ha elkeversz néhány kisebb darab gyömbért egy kiskanálnyi barna cukorral. Alternatívaként rágcsálhatsz aszalt, cukrozott gyömbért is.

A tudomány: A gyömbér közismert „szélhajtó”, amely segít megnyugtatni az emésztőrendszert, és segít megszabadulni a szervezetedben felhalmozódott gázoktól, melyek fájdalmat és puffadást is okozhatnak.

Tipp #4: Táplálékbevitel

Nem számít, ha már az étel gondolatától is felfordul a gyomrod, mégis fontos enni valamit, hogy ezzel is meggyorsítsd a lábadozási folyamatot. Ilyenkor a legjobb magas kalóriatartalmú, de könnyen emészthető ételeket fogyasztani. Szóval az Angol reggeli helyett, válassz inkább egy pirítóst vagy banánt.

A tudomány: A tested sok energiát használ fel annak érdekében, hogy megpróbálja elpusztítani a méreganyagokat, melyek szervezetedbe kerültek. Táplálnod kell az lábadozásod motorját azzal, hogy kalóriát viszel be ételekkel. A magas zsírtartalmú ételek nehezebben bonthatók le a szervezet számára. Emiatt egy zsíros kolbászos szendvics még több erőfeszítést kíván a szervezetedtől (és feleslegesen leterheled azt ahelyett, hogy a másnaposság leküzdésére tudna koncentrálni). Míg a magas kalóriatartalmú, alacsony zsírtartalommal rendelkező ételek, mint például a bab vagy banán, gyors energiával látja el a szervezetedet, hogy folytatódhasson a helyreállítás folyamata.

Nincs bejegyzés címke



MyproteinHU

MyproteinHU

Író és szakértő