Ugrás a fő tartalomra
Kiegészítők

Magas kollagén tartalmú ételek: miben van kollagén?

Magas kollagén tartalmú ételek: miben van kollagén?
MyproteinHU
Író és szakértő3 hónap Ago
MyproteinHU profiljának megtekintése
Gondoltál már rá, hogy nem csak a minél vitamindúsabb táplálkozásra érdemes törekedned, hanem például a kollagénbeviteledet is jócskán megnövelheted azzal, ha magas kollagén tartalmú ételek kerülnek a tányérodra? 

A magas kollagén tartalmú ételek fogyasztását pedig tökéletes módon támogathatod a különböző kollagén táplálékkiegészítők alkalmazásával! Ráadásul blogunk olvasójaként egy exkluzív kuponkódot is biztosítunk a számodra, hogy 30% kedvezménnyel vásárolhasd meg kollagén termékeinket: csak használd a kosárban a BLOGHU kódot a különlegesen kedvező árért! 

Mi is pontosan a kollagén?

A kollagén testünkben a bőrben, a csontokban, az izmokban, de még az ízületekben és a porcokban is megtalálható, biztosítva ezek rugalmasságát. Szervezetünk azonban az idő előrehaladtával egyre kisebb mennyiségben termel kollagént, így egyre fontosabbá válik a pótlása. 
Kiegészítők

Mire jó a kollagén? | Pozitív hatása, hiánya, szedése, mellékhatásai

A kollagén legismertebb tulajdonsága, hogy csökkenti a ráncokat és támogatja a bőrünk egészségét. Ismerd meg azonban még több előnyét cikkünkből!

Magas kollagén tartalmú ételek

Húsok

Elsősorban mindenképp a húsokat érdemes megemlítenünk a magas kollagén tartalmú ételek közül, különösen azokat, amelyek kötőszövetekben gazdagok: ilyen például a marhaszegy vagy a marhafartő, de a friss és a sósvízi halak csontjaiban és bőrében is megtalálható a kollagén.1

Csontleves alaplé

A magas kollagén tartalmú ételek közé tartozik a csontleves alaplé is, ami manapság különösen felkapott: a csontokat egy kevés ecettel (ami segít, hogy a tápanyagok és a kollagén könnyebben kifőjenek a csontokból) dúsított vízben kell folyamatosan gyöngyöző vízben főzni minimum 4, de akár 24 órán keresztül - a végeredmény kollagéntartalma a csontok típusától, illetve az elkészítés módjától és idejétől egyaránt függ.1

Zselatin

A zselatin a kollagén egy formája, amely az állati csontok, porcok és bőr hosszú órákon át történő főzése által képződő folyadék, lehűtve és megszilárdulva - ebből következik, hogy a zselatin a különösen magas kollagén tartalmú ételek közé tartozik, a paleo étrendben például nagyon kedvelt élelmiszer.1 

Egyéb ételek amelyek segíthetik a kollagéntermelést

Emellett számos olyan magas proteintartalmú étel létezik, amelyekről feltételezhető, hogy jó hatással vannak a kollagéntermelésre, mert tartalmazzák azokat az aminosavakat (a glicint, prolint és hidroxiprolint), amelyek a kollagén előállításához szükségesek. Ilyenek például a halak, a szárnyasok és más húsok, a tojás, a tejtermékek, a hüvelyesek és a szója.1

A cink jelenléte is elengedhetetlen a kollagéntermeléshez - a cinkben gazdag élelmiszerek közé tartozik a kagyló, a hüvelyesek, a húsok, a magvak és diófélék, illetve a teljes kiőrlésű gabonák.1 Szeretnél még többet olvasni a cinkben gazdag élelmiszerekről? Ebben az esetben a magas cink tartalmú ételekről szóló cikkünk nagyon érdekes lehet a számodra! 

Kollagéntermelés C-vitamin nélkül sem lehetséges: a C-vitaminról szóló átfogó cikkünkben a legjobb C-vitamin forrásokról is olvashatsz!

Magas kollagén tartalmú ételek

Növeld meg a kollagén beviteled könnyedén

Természetesen a táplálékkiegészítők nyújtotta kényelmes és hatékony segítséget sem érdemes kihagyni, ha szeretnéd megnövelni a kollagénbeviteled! Ne felejtsd, hogy a BLOGHU kód segítségével bármelyik kollagén termékünket 30% kedvezménnyel vásárolhatod meg - most igyekszünk a választást is kicsit könnyebbé tenni legnépszerűbb termékeink bemutatásával! 

A hidrolizált kollagén por: Collagen Protein

Ez a rendkívül magas tisztaságú kollagén por remek kiegészítője lehet a magas kollagén tartalmú ételek fogyasztásának - csupán napi egy nagy adagolókanálnyit kell fogyasztanod belőle ahhoz, hogy megnövelhesd a kollagénbeviteled. Akár vízben, akár tejben is feloldhatod és nem tartalmaz zsírt vagy cukrot, így a makróid alakulását a lehető legkedvezőbben befolyásolja majd!

A kollagén kapszula: Coconut&Collagen Kapszula

A hidrolizált halkollagén mellett kókuszolajat és C-vitamint is tartalmaz ez a kényelmesen, bármikor és bárhol bevehető kapszula. Ez a termék remek segítséget nyújthat abban, hogy belülről is ápolhasd a szépséged! 

A gumivitamin: Collagen Gummies 

Ez az ínycsiklandóan gyümölcsízű kollagénes gumivitamin C-vitaminnal és A-vitaminnal megerősített formulájának köszönhetően igazi tápanyagbomba lehet a szervezeted számára, miközben az ízlelőbimbóidat is kényezteti! 

A kollagén ital: Beauty Collagen Shot

Ha csak kiegészítenéd a magas kollagén tartalmú ételek által felturbózott kollagénbeviteled, imádni fogod ezt a terméket, hiszen minden-az-egyben formulája hialuronsavat, biotint és szelént is tartalmaz! 

Üzenet

A kollagén jelenléte a szervezetünkben rendkívül nagy jelentőségű, így érdemes megfelelő figyelmet fordítanod arra, hogy megnöveld ennek a fehérjednek a mennyiségét a testedben! Próbáld ki, hogy minél többet fogyasztasz a magas kollagén tartalmú ételek széles választékából, az étrendedet pedig jól megválasztott kollagén kiegészítők segítségével teszed teljessé! Írta: Révai Zsófia
Táplálkozás

A vegán kollagén ugyanolyan jó, mint az állati eredetű kollagén?

Elérkezett az idő, hogy a baktériumok és élesztő által termelt vegán kollagént is használhatod, amely ugyanolyan előnyökkel járhat, mint az állati eredetű kollagén.

Kiegészítők

Kollagén napi adag: mennyi kollagénre van szükségünk?

A kollagén rengeteg pozitív hatással bír a szervezetünkre. De vajon mennyi is az annyi, mi a megfelelő kollagén napi adag?

Kiegészítők

Kollagén por, kollagén ital vagy kollagén kapszula? | Bemutatjuk a kollagén különböző fajtáit és azok előnyeit

A kollagén egy természetes módon előforduló fehérje, népszerű azok körében, akik bőrük, kötőszöveteik és emésztésükön szeretnének javítani. A kollagén kiegészítőknek több típusa létezik: kollagén por, kollagén ital vagy akár kollagén krém.

Cikkeink kizárólag információs és tanulási célokra szabad felhasználni, és nem vehetőek orvosi tanácsnak. Ha kétségei vannak konzultáljon egészségügyi szakemberrel, mielőtt étrend-kiegészítőket használna, vagy jelentős változásokat vezetne be étkezési szokásaiban.

  1. https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/collagen
MyproteinHU
Író és szakértő
MyproteinHU profiljának megtekintése
myprotein