Ugrás a fő tartalomra
Táplálkozás

Fehérjedús étrend | Napi 254 gramm protein

Fehérjedús étrend | Napi 254 gramm protein
Emily Wilcock
Író és szakértő12 hónap Ago
Emily Wilcock profiljának megtekintése

Támogatott sportolónk, Joe Fazer már a testépítő karrierje elején rájött, hogy a kívánt fizikum eléréséhez nem elegendő csupán edzőterembe járni. A valós eredményért komoly változtatásokat kellett eszközölnie az étkezésében – a fehérjedús étrend ugyanis elengedhetetlen.

Ha azt mondanánk, hogy Joe azóta rengeteg diétát próbált ki, akkor az elég enyhe kifejezés lenne. Számos különböző megközelítést alkalmazott, amelyek közül néhány az izomtömege helyett a testzsírját növelte meg, némelyik pedig egyáltalán nem segítette őt a tömegnövelésben.

Ám a rengeteg kísérletezés után Joe végre megtalálta a neki való fehérjedús étrendet. Izmot pakol magára, miközben viszonylag szálkás marad. Ami pedig a legjobb benne, hogy élvezi az ételeket és alig várja az egyes étkezéseket.

Míg a legtöbb ember ébredés után rögtön a telefonjáért nyúl, addig Joe egy hatalmas pohár vízért. Ezáltal már azelőtt hidratálja a szervezetét, hogy kikászálódna az ágyból.

Fehérjedús étrend az izomépítéshez

1. étkezés

Joe bőséges reggelivel indítja a napot. Ha magas proteinbevitelre törekedsz, akkor fontos, hogy már a reggelid is fehérjedús legyen.

  • 6 csík bacon
  • 4 nagy tojás (rántotta)
  • Egy nagy pohár narancslé

Kalória: 782 kcal

Fehérje: 40 gramm

2. étkezés

A tömegnövelő étrend klasszikusa – csirke, zöldség és rizs. Ha valami működik, akkor kár megváltoztatni.

  • 5 fűszeres csirkemell (Joe a csirke legjavát elteszi későbbre)
  • Rizs
  • Brokkoli

Kalória: 735 kcal

Fehérje: 45g

3. étkezés

Még csak a nap felénél tartunk, de Joe már annyit evett, amennyit mások egész nap. Ő viszont még csak most kezd belejönni.

  • Főtt csirke
  • Pár evőkanál salsa szósz
  • 2 tortilla wrap
  • Sajt

Kalória: 730 kcal

Fehérje: 47 gramm

+ nasi

Hagyj némi helyet a nassolnivalónak is. Edzés előtt Joe még beugrik a kisboltba választani valami kedvére valót. Ezúttal a klasszikus csokoládészelet a nyertes.

4. étkezés

Nagykövetünk edzés után elfogyasztja a valószínűleg leggyorsabb és legegyszerűbb dolgot, amit bevihet a szervezetébe – müzlit és fehérjeturmixot. Örömmel látjuk, hogy külön-külön fogyasztja el ezeket. Bármennyire imádjuk ugyanis a Clear Whey-t, nem vagyunk biztosak benne, hogy jó választás lenne a tej helyett.

Kalória: 557 kcal

Fehérje: 43 gramm

5. étkezés

Valószínűleg a nap legfurcsább étele – steak tésztával. Még nem próbáltuk, így nem ítélkezünk. Hiszünk Joe-nak.

  • Sirloin steak
  • Fehér tészta
  • Sajt

Kalória: 956 kcal

Fehérje: 63 gramm

+ nasi

Egy napi étkezés sem lenne teljes valamilyen fehérjedús esti nasi nélkül.

Összkalória: 4,416

Összfehérje: 254g

Kiegészítők

Nem is edzésnap az edzésnap egy halom táplálékkiegészítő nélkül. Joe egyszerűen oldja ezt meg, a legtöbb jótékony hatású anyagot az általa elfogyasztott ételekből viszi be, de azért van néhány táplálékkiegészítő, amelyet nem hagy ki.

Összefoglalás

Eltartott egy ideig, de végül Joe rájött, hogyan fogyassza azokat ételeket, amelyeket szeret, hogyan érje el a makró céljait és hogyan igazítja az étkezéseket ahhoz, hogy a szervezetének mikor van szüksége némi üzemanyagra. Összerakta a saját fehérjedús étrendjét. Nekünk meglehetősen tetszik. Kivéve azt a steakes tésztás dolgot. Attól még mindig feláll a szőr a hátunkon.

Cikkeink kizárólag információs és tanulási célokra szabad felhasználni, és nem vehetőek orvosi tanácsnak. Ha kétségei vannak konzultáljon egészségügyi szakemberrel, mielőtt étrend-kiegészítőket használna, vagy jelentős változásokat vezetne be étkezési szokásaiban.

Emily Wilcock
Író és szakértő
Emily Wilcock profiljának megtekintése
Emily a Birminghami Egyetemen tanul üzleti menedzsment-marketing szakon, jelenleg a gyakornoki évét tölti. Mind az írás, mind a fitnesz iránt érdeklődik, ezért örül, hogy most a kettőt kombinálhatja. Szeret időt tölteni a barátaival, az edzőteremben és azon kívül is.
myprotein