Kiegészítők

A legjobb vitaminok akné ellen és a tiszta bőrért

Tényezők, melyek hatással vannak bőrödre

Habár a bőröd nagyon is a szemed előtt van, nézhetsz ugyanis magadra, a tükörbe vagy épp rólad készült fényképre, mégse figyelsz a bőrödre valószínűleg mindaddig, míg valami baj nincs vele.

Nem is gondolnád első ránézésre, hogy mennyi funkciót kell ellátnia a bőrödnek: az apró foltoktól kezdve, a barnulás, a smink, és az olyan bőrproblémák kapcsán is, mint az akné vagy ekcéma. Mégis csupán akkor ápolod, ha megvágod magad, megjelenik egy pattanás vagy száraz a bőröd.

A leggyakrabban ilyenkor olyan krémekhez és gyógyszerekhez nyúlunk, melyek a látható problémát kezelik. Talán itt az idő, hogy ténylegesen kezeljük a bajt, és megelőző intézkedéseket tegyünk, nem pedig helyrehozzuk azt, ami épp rossz. Az az igazság, hogy számos olyan tényező van, mely hatással van a bőrödre és az általad választott életmóddal van összefüggésben.

Kezdjük ott, hogy a dohányzás és ivászat nem tesz jót a bőrödnek. Az alkohol hatására gyorsabban öregszik a bőröd, és fokozhatja a dehidratáltság jeleit, megjelenhetnek nem kívánt ráncok és duzzanatok. Bár a megoldás nem feltétlenül az alkohol teljes megvonása, tény, hogy fogyaszthatod mértékkel. Legyen megfelelő a hidratálás, kerüld a nagy ivászatot és az olyan koktélokat, amik tele vannak hozzáadott cukorral! A jó hír, hogy lehet „egészségesen” is iszogatni, például világos röviditalokat és vörös bort, amik nem kimondottan gyógymódok, de nagy mennyiségben tartalmaznak antioxidánst.

A dohányzás minden értelemben káros, de ha azért dohányzol társaságban, hogy menőnek tűnj, gondold át újra! A cigaretta oxigént és a tápanyagokat von meg bőrödtől, ezáltal pedig látszólag, nos, halott lesz. Legközelebb, amikor arról olvasol, hogy valaki kollagén kezelések mellett kardoskodik, hogy azok segítségével tűnjenek el a ráncok és a megereszkedett bőr, emlékezz, hogy a cigaretta az, ami annak a kollagénnek és elasztinnak az elvesztéséhez vezet, melyek a bőröd ruganyosságáért felelnek.

A stressz majdnem annyira káros, mint a dohányzás. A bőrproblémákat súlyosbíthatják például akné és pikkelysömör esetében. Ez azért van, mert a tested kortizolt termel, ami egy olyan hormon, mely növeli a bőröd faggyútermelését.

De ha táplálkozásról beszélünk, melyek azok a vitaminok, amelyek a leginkább jó hatással vannak a bőrödre?

Zabkása gyümölcsökkel és magokkal

A legjobb vitaminok az egészséges bőrért

D-vitamin

A D-vitamin az egészséges bőr szinonimája. A napfényvitaminként is ismert D-vitamin hiánya nem csaupán a rossz hangulattal és alacsony energiaszinttel hozható összefüggésbe, hanem olyan bőrproblémákkal is, mint az akné és ekcéma. Táplálékkiegészítők segítségedre lehetnek, hogy az ajánlott 3-5000 nemzetközi egységnyi D-vitamint fogyaszd azokon a napokon, amikor a bőröd fellobbanásaitól szenvedsz az alacsony D-vitamin szint miatt, ami egyébként összekapcsolható további komoly bőrproblémával, különösen terhesség idején.

C-vitamin

A C-vitamin az általános egészséged végett fontos. A bőröd számára segít a kollagén termelésben, amit bizonyos életmóddal összefüggő tényezők aktívan megcsapolhatnak. Más szóval abban segít, hogy a bőröd feszes maradjon, és antioxidánsként megóvja bőrödet a szabadgyökök által okozott károktól.

E-vitamin

Az E-vitamin jó az immunrendszerednek és kulcsfontosságú az egészséges bőr és látás megőrzésében. Antioxidánsként segíti a bőrödet a szabadgyökök elleni küzdelemben. Egészséges rendszeres adag E-vitamin szedése elősegíti továbbá az A-vitamin raktározását, ami a ráncok kezelésében tölt be szerepet.

B-vitamin

A B-vitamin a maga változatos formájában létfontosságú szerepet játszik az agyad, idegrendszered és vérsejtek működésében, valamint segít az egészséges bőr megőrzésében. Kutatás bizonyítja, hogy a B3-vitamin” világosíthatja” a bőrt, és csökkentheti az öregedés jeleit, míg a B5-vitamin egy nagyon hatásos tápanyag a hidratálás elősegítésében betöltött szerepe miatt, hiszen segít megakadályozni a bőr vízveszteségét.

C vitamin hatásai bőrre

Tippek az egészségesebb bőrért

Hidratálj! Számos előnyét fogod érezni – különösen edzés során-, ha gondoskodsz róla, hogy a tested az összes szükséges mennyiségű vizet megkapja. Ha már a saját bőrödről van szó, tegyél magadnak egy szívességet, és óvd meg a megereszkedéstől, kiszáradástól, bőrpírtól és pikkelyes foltoktól.

Szerezz be antioxidánsokat! A vitaminok nem valami kevéssé ismert titkot jelentenek. A fenti lista vitaminjai – különösen az antioxidáns tulajdonsággal bíró vitaminok – létfontosságúak, ha meg szeretnéd őrizni bőröd egészségét. A napi táplálékkiegészítőkön túl, tartsd nyitva a szemed olyan szuperfoodokért, amik a lehető legtöbb antioxidánst tartalmazzák!

Korlátozd a napon tölött időt! A nap sokféleképpen jó számodra, különösen mint D-vitamin-forrás, de nagyon jó módot jelent a bőrkárosodásra is. Napozz mértékkel, használj naptejet, napozást követően pedig hidratáló krémet!

A szennyeződés rossz. Valóban? – teszed fel a kérdést. Nem azért, hogy a nyilvánvalóra mutassunk rá, de talán az nem is tudatosult benned, hogy az egyik mód, hogy a szennyeződések hatással legyenek rád, az a bőröd károsításán keresztül történik. Néha a lakásban található szennyeződések rosszabbak lehetnek, mint a kintiek, így az otthoni növények egyfajta szűrőként megtisztíthatják a levegőt.

Pihenj! Az alvásnak abban van szerepe, hogy segít a bőröd megújulásában. A rutin betartása továbbá segít a stressz kezelésében, ami ahogy már leszögeztük, nagy problémát jelent az egészséges bőrre nézve. Így tedd meg a tőled telhetőt, vezess be alvás rutint, és így csökkentsd stressz-szintedet még mielőtt bedőlnél az ágyba!

Eddz! Az edzésnek köszönhetően javul a kedélyed és a testi funkcióid a vér-és oxigén áramlásának köszönhetően. Ez hatással van a bőrödre, a tested ez által ugyanis a bőrödhöz küldi az étrended létfontosságú tápanyagait. Segít továbbá abban is, hogy kordában tartsd a stressz-szintedet, arról nem is beszélve, hogy az izzadás kitűnő mód, hogy megszabadulj a nem kívánatos szennyeződésektől.

Cikkeink kizárólag információs és tanulási célokra szabad felhasználni, és nem vehetőek orvosi tanácsnak. Ha kétségei vannak konzultáljon egészségügyi szakemberrel, mielőtt étrend-kiegészítőket használna, vagy jelentős változásokat vezetne be étkezési szokásaiban.

Nincs bejegyzés címke



MyproteinHU

MyproteinHU

Író és szakértő