Edzés

A legjobb trükkök, hogy motivált légy az edzéshez

Motivációs trükkök

Van egy pont az ember életében, mikor motivációjában megtorpan. Legjobb erőfeszítéseid ellenére sem vágysz arra, hogy elővedd sportcipődet, és elindulj edzeni a konditerembe. De mint tudjuk, a fittség létfontosságú egy egészséges és kiegyensúlyozott életmódnál. Íme tehát a legjobb tippjeink, hogy hangulatba hozzunk.

#1 A tagadás az első lépés

Azt szokták mondani, az az első lépés, hogy valaki beismeri, hogy problémával küzd. De ha edzettségről van szó, felejtsd el ezt a vallomást. Amint ugyanis kimondod, hogy nem vagy benne biztos, hogy ma este szeretnél edzeni, azonnal ott fog teremni melletted egy lusta barát, kolléga vagy rokon, aki csak meg fog erősíteni a döntésedben, hogy hagyd ki aznap az edzést. Mondogasd magadnak és tegyél úgy, mintha igenis el szeretnél menni edzeni, legyél saját magad Mr. Motivátora!

#2 Rázd fel egy kicsit!

Gyakran egy már száraznak tűnő régi rutin miatt szeretünk ki az edzésből. Próbáld ki, hogy felfrissíted az edzés során hallgatott lejátszólistát, vagy hogy megjutalmazod magad új edzőruhákkal. Az újdonság ereje és a pozitív hangulat által már lehet, újra életre kel edzéshez a motivációd.

#3 Étkezz helyesen!

Ha engeded, hogy leessen a vércukorszinted, vagy hogy épp edzés előtt megéhezz, akkor inkább vágysz majd arra, hogy a fotelban bekuckózz, mint hogy épp bicepsz gyakorlatokat végezz. Oszd el úgy az étkezéseidet, hogy elég energiához juss a nap folyamán, különösképpen edzés előtt!

Nasik, mint például az aszalt kókusz, a mogyorófélék és zabszeletek tökéletesek erre a célra.

#4 Hívd meg egy barátodat!

Akkor is, ha szigorúan egyedül szeretsz edzeni, ha elhívod egy barátodat, az felturbózhatja motivációdat. Ez azt jelenti elsősorban, hogy nehezebben mondasz le egy programot valakivel, mint ha egyszerűen csak nem mész el edzeni.

Másodsorban pedig edzés során változatosságot hozhat a gyakorlataidba, és gazdagodhatsz néhány tanáccsal és trükkel. Mindenki rendelkezik egy adott súlyemelési szokással, futóstílussal és állóképességgel, így az, ha valakihez alkalmazkodsz, egy kis színt hozhat heti edzésedbe.

#5 Iratkozz be egy órára!

Legyen szó akár valamiről, ami edzőtermed órarendjében szerepel, akár egy helyi küzdősport egyesület vagy táncstúdió felfedezéséről, vagy akár új gyakorlatokról… ez mind-mind csodát tehet. Nem csak kizökkent a megszokott kerékvágásból, még abban is segíthet, hogy más izmokat megmozgass. Önbizalmadat is erősítheti, ha látod, hogy egyik területen végzett edzésed, munkád hogyan befolyásolta képességeidet.

Táncosokból például gyakran válik tehetséges bokszoló vagy focista. Ha fokozatosan egyre nagyobb súlyokkal végzel elemelést, lehet, hogy elég erős vagy, hogy egy evezős csapat kiváló tagjává válj.

#6 Tűzz ki új célt!

Semmi sem turbózza fel benned úgy a motivációt, mint egy új cél vagy határidő. Ha benevezel egy 10 km-es futásra, egy triatlon vagy súlyemelő versenyre, az segíthet abban, hogy hétről hétre elmenj edzésre, és a legjobbat nyújtsd.

Hogy kimaxold magadban a motivációt, nevezésedet egy jótékonysági versenyre add le! Néha, egy magadon túlmutató cél jelenti a megoldást a túlzott engedékenység legyőzéséhez.

#7 Jutalmazd meg magad!

Gondolj ki egy jutalmat, hogy segítsen edzés során megédesíteni a gyakorlatokat. És nem, most nem egy féktelen jégkrém zabálásra gondolok.

Olyasmire gondolj, mint egy forró fürdő illatos gyertyákkal, vagy egy film, amit már régóta meg szerettél volna nézni, vagy egy új Myproteines nasi kipróbálása, mint például a juharszirupos palacsinta mogyoróvajjal. Ez esetben úgy fekhetsz le este, hogy tudod, megvolt a kényeztetés és mégsem kell lelkiismeret-furdalást érezned, amiért nem mentél konditerembe.



MyproteinHU

MyproteinHU

Író és szakértő