Kiegészítők

5 étrend-kiegészítő az immunrendszer erősítése érdekében

Fordította: Rózsa Zoltán

Mely étrend-kiegészítők támogathatják az immunrendszer erősítését és annak megfelelő működését?

A megfelelő immunfunkciók fenntartása elengedhetetlen ahhoz, hogy kihívásokkal teli munkanapjaidon a maximumot nyújthasd, és fárasztó edzéseiden újabb személyes csúcsokat dönthess. Az immunrendszer jelenti a szervezet védelmi rendszerét az esetleges fertőzés ellen. Immunrendszered optimális működése esetén hatékonyabb védelmet nyújt a potenciális megbetegedéssel szemben, így több időt fordíthatsz arra, ami igazán fontos számodra.

Immunrendszerednek olyan külső veszélyforrásokat kell leküzdenie, mint baktérium-, vírus-, vagy parazitális fertőzések. A patogénokkal folytatott harc mellett, immunrendszered teljesítményét befolyásolhatják olyan faktorok, mint például a betegségek, egészségtelen étrend, stressz, életkorod, túlterhelés vagy légszennyezés. Életviteli döntéseiddel segítheted immunrendszered megfelelő működését.

Kitűzött sportcéljaid eléréséhez fontos testi egészséged megőrzése. Immunrendszered optimális működésének támogatása éppolyan fontos a hosszú távú sportsikerek érdekében, mint a rendszeres testmozgás vagy a specifikus étkezési terv követése. Cikkünkben 5 olyan étrend-kiegészítőt ismerhetsz meg, amelyek rendszeres fogyasztása segíthet fokozni immunitásod.

Ismerd meg 5 immunrendszer erősítő táplálékkiegészítő termékünk!

étrend-kiegészítők

1. Halolaj kapszula

A magas esszenciális zsírsavtartalommal rendelkező halolaj készítmények széles körben ismertek immunrendszer erősítő hatásuk miatt. További előnyük, hogy könnyen fogyasztható és költséghatékony módját jelentik az omega zsírsavak fogyasztásának.

2. D-vitamin

A D-vitamin (ismertebb nevén a „napfény vitamin”) egy olyan zsírban oldódó esszenciális vitamin, amelyet az emberi szervezet képes szintetizálni, amennyiben a bőrfelületet kellő mennyiségű napsütés éri. Egy 2010-ben publikált kutatás eredményei alapján azon személyek, akiknek vérében magasabb D-vitamin koncentráció található, kisebb eséllyel betegednek meg.1 A rendszeres D-vitamin fogyasztás nem csak az immunrendszer erősítését támogathatja, de a kalcium felszívódását is fokozhatja, amely kiemelkedően fontos a csontok egészségének megőrzéséhez.2

3. Probiotikumok

Több millió baktérium található az emberi bélrendszerben. A probiotikum készítmények olyan „hasznos” baktériumokat tartalmaznak, amelyek az emésztőrendszer megfelelő működéséért felelősek. Az olyan „jó” baktériumok, mint az acidophilus bacilus elengedhetetlen szerepet töltenek be az immunitás fokozásában. Részt vesznek a T-sejtek előállításában, amely fontos szerepet játszik a kórokozók azonosításában és megsemmisítésében, valamint a szabadgyökök megkötésében.3 Az immunrendszered hatékony működését drasztikusan befolyásolja a bélflóra állapota.

4. C-vitamin

Sokaknak a C-vitamin jelenti az első asszociációt az immunerősítés kifejezés hallatán, és influenza járványok idején sok orvosi ajánlás javasolja bevitelének megemelését. Nem véletlenül! Az erős antioxidáns hatással bíró aszkorbinsav hatékonyan megköti a szabadgyököket. Továbbá bizonyos toxikus anyagok megkötésével óvja a szervezetet ezen anyagok felszívódásától.4 További előnyt jelent, hogy a C-vitamin támogathatja az intenzív fizikai terhelést követő regenerációt.5

5. Multivitamin

Az esszenciális mikrotápanyagok olyan vitaminok és ásványi anyagok, amelyeket tested számára külső forrásból szükséges biztosítanod. Multivitamin kiegészítő használatával könnyedén biztosíthatod az alapvető fontosságú vitaminok és ásványi anyagok elégséges bevitelét. Nagy biohasznosulású THE Multi™ prémium formulánk átfogó, esszenciális A-Z vitamin és ásványi anyag komplex, B6-vitamin, B12-vitamin, biotin, D-vitamin és cink tartalma hozzájárul a megfelelő immunfunkciók fenntartásához.6 C-vitamin tartalma hozzájárul a fáradtság csökkentéséhez és a megfelelő immunfunkciók fenntartásához megterhelő fizikai aktivitást követően.5 Könnyen fogyasztható, praktikus kiszerelésű multivitamin készítményünk vas és magnézium tartalma hozzájárul a fáradtság és kimerültség csökkentéséhez.

Cikkeink kizárólag információs és tanulási célokra szabad felhasználni, és nem vehetőek orvosi tanácsnak. Ha kétségei vannak konzultáljon egészségügyi szakemberrel, mielőtt étrend-kiegészítőket használna, vagy jelentős változásokat vezetne be étkezési szokásaiban.


  1. Bartley, J. (2010). Vitamin D: emergingroles in infection and immunity. ExpertReview of Anti-infectiveTherapy, 8(12), 1359-1369.
  2. Sunyecz, J. A. (2008). The use of calcium and vitamin D in the management of osteoporosis. Therapeutics and clinicalrisk management, 4(4), 827.
  3. Perdigon, G., De Macias, M. E., Alvarez, S., Oliver, G., & de RuizHolgado, A. P. (1988). Systemicaugmentation of theimmuneresponse in micebyfeedingfermentedmilkswithLactobacilluscasei and Lactobacillusacidophilus. Immunology, 63(1), 17.
  4. Carr, A. C., & Maggini, S. (2017). Vitamin C and immunefunction. Nutrients, 9(11), 1211.
  5. A C-vitamin hozzájárul a fáradtság csökkentéséhez és a megfelelő immunfunkciók fenntartásához megterhelő fizikai aktivitást követően.
  6. B6-vitamin, B12-vitamin, biotin, D-vitamin és cink hozzájárulnak a megfelelő immunfunkciók fenntartásához.
  7. A vas és magnézium hozzájárul a fáradtság és kimerültség csökkentéséhez.


Lauren Dawes

Lauren Dawes

Író és szakértő

Lauren Angol irodalom szakon végzett. Mindig is szerette az úszást, az elmúlt években fedezte fel a súlyzós edzésben rejlő lehetőségeket és sokat szeretne fejlődni még a heti hot jóga óriáin is.

Hétvégén szeret főzni és szívesen kipróbál új recepteket lakótársaival - különösen azért, hogy le tudja magáról rázni a berögzött egyetemista szokásokat, hogy gyorsan elkészíthető, túlélő tésztákon él. Ezen felül határozottan hiszi, hogy fontos megtalálni az egyensúlyt az edzőterem és a szórakozás között.

Tapasztalatáról megtudhatsz többet itt.


Ne maradjon le legújabb akcióinkról! Klikk Vásárlás