0
Kosár

Jelenleg nincsenek termékek a kosarában

Edzés

Tartsd kézben az alvásod! | Be Super You

Hogy teljesítesz az ágyban? A megfelelő alvás az egészséges életmód egyik kulcseleme, jó hatással van a szívedre, súlyodra, elmédre és sok másra. Szóval, derítsd ki, hogyan lehet meg a 8 óra, és hogyan tudod a lehető legtöbbet kihozni az éjszakai alvásodból!

Állíts fel egy napirendet!

Gondoskodj róla, hogy minden este ugyanabban az időben menj aludni, és minden reggel ugyanabban az időben kelj fel, még hétvégén is! Egy rendszeres alvásrutin segít, hogy jól ketyegjen a biológiai órád. Továbbá az is segít, ha egy meghatározott rendet követve teszed ki magadat természetes napfénynek és sötétségnek. Tipp: ha reggelente öntözöd a kültéri növényeidet, könnyen összhangban maradtok.

Eddz!

Az edzés – amennyiben helyesen végzed – javít az alvásod mennyiségén és minőségén. Az intenzív aerobic gyakorlatokat követően azonban kb. 4 óráig megemelkedik a testhőmérsékleted, ami megakadályozza az alvást. Amint elkezd lehűlni a tested, jelzést küld az agyadnak, hogy alvást kiváltó melatonint termeljen, ami elálmosít. Tipp: Eddz reggel, és kezdd a napot frissen és mindenre készen!

Kerüld a koffeint!

Ne aggódj, nem arra gondolunk, hogy teljes mértékben kerülnöd kell a koffeint!
A koffein egy élénkítőszer, amely fogyasztást követően 8 órán át marad a szervezetedben, így lehet, hogy az ebéd utáni cappuccino nem a legjobb ötlet. Tipp: Délután 2 után ne igyál koffeint tartalmazó italt, vagy válaszd inkább a koffeinmentes változatokat!

Hagyj időt a lemerülésre!

Az alvás nem egy kikapcsoló gomb, sokkal inkább hasonlítható ahhoz, mikor szép lassan felengeded a lábad a pedálról. Hagyj időt a testednek, hogy a hektikus munkanap után váltson. Egy enyhe erősítő jóga segíthet, hogy kikapcsoljon az agyad, lelassuljon a légzésed, és a feszült izmok ellazuljanak anélkül, hogy a szíved felpörögne. Tipp: Olvass egy könyvet, hallgass zenét, vagy végezz mélylégzés/nyújtó gyakorlatokat!

Superfoodok

Míg a nehéz ételeket érdemes lefekvés előtt kerülni, vannak ételek, melyek épp az elalvásodat segítik elő. Nyugtalanul alszol? Tipp: Vacsorára fogyassz teljes kiőrlésű tésztát friss zöldséggel, csirkemell darabkákkal, paradicsomszósszal és egy csipet parmezánnál! Bízz bennünk! Ez az alvásbarát fehérje és triptofán kombináció közreműködik az alvást elősegítő szerotonin termelésében. Vagy ha közvetlenül alvás előtt korog a gyomrod, próbáld ki a túrót banánszeletekkel, ugyanúgy eléred vele a várt hatást!

Cikkeink kizárólag információs és tanulási célokra szabad felhasználni, és nem vehetőek orvosi tanácsnak. Ha kétségei vannak konzultáljon egészségügyi szakemberrel, mielőtt étrend-kiegészítőket használna, vagy jelentős változásokat vezetne be étkezési szokásaiban.

Nincs bejegyzés címke



MyproteinHU

MyproteinHU

Író és szakértő