0
Kosár

Jelenleg nincsenek termékek a kosarában

Edzés

Készen állsz az első évre?

Amikor egy olyan nagy változás következik be mint az egyetem, akkor normális, ha oda szeretnél figyelni magadra. Az egyik fontos szempont lehet, amikor önmagunkat és az életmódunkat vesszük figyelembe, az egészség tükrében. Tehát, egészséges gólya vagy? Vagy rád fér néhány változás az évkezdés előtt?

Természetesen számos mód van arra, hogy az egészségünket és a fittségünket felmérjük. Sajnálatos módon sok ellentétes tanács áll rendelkezésünkre az interneten és a médiában azzal kapcsolatban, hogy mi minősül jó egészségesnek és fittségnek. Van arra is példa, hogy magazinok és különböző cikkek az sugallják, hogy minél kevesebb a súlyod, annál egészségesebb vagy. Mások pedig azt mondják, hogy minden méret jó addig, amíg mentálisan jól érezzük magunkat. Egyesek bizonyos étrendet vagy testmozgást javasolnak annak érdekében, hogy fittnek érezd magad.

A legmegbízhatóbb eredmények érdekében menjünk vissza az alapokhoz. Itt található néhány egyszerű mód arra, hogy megmérjük fittségünket.

Testzsírszázalék és BMI (Testtömegindex):

Különböző testalkatok és testformák léteznek. A csupán csak mérlegelés könnyen megvezethet a fittséged szempontjából. Ez a módszer nem veszi figyelembe az izomtömegedet és magasságodat, ami drámai hatást gyakorolhat a képernyőn megjelenő számokra.

A BMI-t úgy tudod kiszámolni, hogy a testtömegedet (kg) elosztod a magasságod négyzetével (m2). A 18,5 és 24,9 közötti eredmény számít egészségesnek.

Ha izmos vagy, akkor a számok alapján mutathatja azt is az eredmény, mintha túlsúlyos lennél. A legtöbb edzőteremben a dolgozók meg tudják mérni a testzsírszázalékodat is.

Ez egy általános képet tud adni a jelenlegi fittségi szinted és a testzsír szinted felől. Ha túlsúlyos vagy éppen nagyon vékony vagy, az is okozhat szervi fájdalmakat, és egészségügyi szövődményekhez is vezethet.

Táplálkozás:

Számos fitnesz sztár és különböző diéták a szigorúan megvont tápanyagokat tanácsolják, de ez hosszú távon nem fenntartható. Minden étkezésnek tartalmaznia kellene fehérjét, szénhidrátot és zsírt.

Ahhoz, hogy megfelelően működjön a szervezeted, mindegyik tápanyagcsoportra szükséged van. Emellett szükséged van gyümölcsre és zöldségre is, hogy biztosítsd a szervezetednek szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat.
A friss ételeket kell előnyben részesíteni annak érdekében, hogy elkerüljük a hozzáadott só, cukor és egyéb sunyi összetevők meglétét étkezéseink során, melyek keresztbe tesznek a diétának.

Állóképesség:

A szív- és érrendszeri egészség nagyon fontos! Biztosan tudjátok, hogy a szív pumpálja a vért, és ezzel együtt az oxigént is az összes többi szervhez. Tehát ezért nagyon fontos, hogy megfelelő állapotban legyen. Egyszerű módja az állóképesség mérésének a Beep Teszt, hanganyagot online vagy mobil applikációként is lehet találni. Átlagos érték férfiak részére a 7-9, nők részére pedig a 6-8. Ha nem tudod ezeket az értékeket hozni, akkor érdemes az állóképességeden is javítani edzéseid során.

Mentális egészség:

Ez egy kulcsfontosságú területe az egészségnek, de gyakran megfelejtkeznek róla. Ahogy közeledik az évkezdés és belevágsz az első évedbe, teljesen normális, ha idegesnek vagy túlterheltnek érzed magad. Ez egy óriási változás! Azonban, ha az érzelmeid meggátolnak abba, hogy produktív legyél, valószínű segítségre van szükséged. Néhányan megbíznak barátokban, családtagokban annyira, hogy megosszák velük nehézségeiket, míg mások pihenés vagy edzés, sportolás során tapasztalják meg a megkönnyebbülést. Számos olyan egyetem létezik már, ahol tanácsadás szolgáltatást lehet igénybe venni, melyek hasznosak lehetnek.

Hogyan maradj motivált edzés terén egyetem alatt? – tudd meg itt.

Cikkeink kizárólag információs és tanulási célokra szabad felhasználni, és nem vehetőek orvosi tanácsnak. Ha kétségei vannak konzultáljon egészségügyi szakemberrel, mielőtt étrend-kiegészítőket használna, vagy jelentős változásokat vezetne be étkezési szokásaiban.

Nincs bejegyzés címke



MyproteinHU

MyproteinHU

Író és szakértő